פרשת רמי דותן והמעילה שביצע בכספי חיל האוויר ומשרד הביטחון בזמן היותו בתפקיד רלצ"ד - ראש להק ציוד בחיל האוויר.

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3202
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

העבודה מתיחסת לנושאים של בקרה תקציבית והתהליכים השגויים של בקרה לקויה שבגינם הצליח רמי דותן להעלים במרמה עשרות מיליוני דולרים.

פרשת המעילה של תא"ל (טוראי) רמי דותן, רלצ"ד ח"א תוכן עניינים :
פרשת רמי דותן – הצגת המקרה. 3
שיטת ההונאה. 4
השותפים להונאה ומהלך החקירה. 6
מהלך החקירה. 7
המשפט, פסק הדין וגזר הדין 10 תפקיד ראש להק ציוד בח"א והזיקה לכספי סיוע. 11
מה נדרש לבצע אז כדי למנוע את המקרה, ולקחים שהפיק הארגון כתוצאה מהפרשה  13
סיכום. 14
ביבליוגרפיה וראשי תיבות. 15
פרשת רמי דותן – הצגת המקרה רמי דותן, שימש כראש להק ציוד בחיל האוויר הישראלי, בדרגת תת-אלוף, שהורשע בקבלת שוחד והורד לדרגת טוראי.
רמי דותן שימש כראש ענף הנעה בנקודת זמן בה היו עסקאות רבות בתחום המנועים בסדרי גודל של מאות מיליוני דולרים.בשל מקצועיותו ומומחיותו בתפקיד קיבל דותן דרגת אל"מ אישית בתפקיד רע"ן , מאורע  הנחשב נדיר ביותר  . כבר בשלב זה הוקמה ועדת חקירה לבדיקה של חריגות מנהלי משרד הביטחון ע"י דותן, אך חקירה זו לא מוצתה באופן מלא בשל מגבלות הוועדה.
(כריש בלי שיניים…) לאחר מכן התקדם דותן בשרשרת הפיקוד לתפקיד רמ"ח מטוסים ולאחר מכן היה מועמד לקידום לתפקיד  ראש להק ציוד בח"א( להלן: רלצ"ד)  . ראש להק ציוד בח"א האוויר ממונה על כחמישה ראשי מחלקות בדרגת אל"מ כל אחד , אשר תחת פיקודם מאות קצינים  ואלפי חיילים . עוד לפני מינויו לתפקיד רלצ"ד והעלתו לדרגת תא"ל התגלע ויכוח משמעותי האם לעכב את מינויו עד לסיום החקירה המלאה בדבר חריגה מנהלים כמוזכר לעיל . ויכוח זה הסתיים בסופו של דבר בפשרה בין הרמטכ"ל ושר הביטחון למנכ"ל משרד הביטחון והוחלט לקדם את אל"מ רמי דותן לדרגת תת-אלוף ולמנותו לתפקיד רלצ"ד. במהלך תפקידו כרלצ"ד התקבלה תלונה משמעותית נגד דותן שנכתבה ע"י עופר פעיל, אשר שימש בעבר כקניין במשלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב ולאחר מכן שימש כיועץ פרטי לקשרים בין חברות אמריקאיות לגורמים ישראלים. בשל התפקידים שמילא היה מצוי היטב בפעילות רמי דותן ובעסקאות שנרקמו. וזה הביאו להגשת תלונה אשר גוללה על פני שבעה עמודים את כלל הפעילות החריגה.
מידע זה, אשר העביר עופר פעיל, הוביל לחקירה ארוכה וסבוכה, שתחילתה בחקירה סמויה של כלל המעורבים, אשר מעט מאוד היו מודעים לה, וסופה בחקירה גלויה בכל הקשור במידע זה.לאחר המעבר לשלב החקירה הגלויה ביקש עו"ד הרולד כץ, אשר שימש כאיש קשר והאחראי על העברת כספים עבור דותן, לחתום על עסקת טיעון עם המדינה לעדות מדינה בנושא.
כשבועיים לאחר גילוי הפרשה התקבל שינוי תפיסתי על אשמת רמי דותן, בקרב קציני לצ"ד והציבור בכלל. זאת לאחר מתן עדות מלאה של רע"ן הנעה בנושאי הסתרת מסמכים, תיאום עדויות בפני הוועדות הקודמות והסתרת עדויות. וכך על-סמך עדות זו ואחרות הוגש כתב אישום חמור נגד תת-אלוף רמי דותן .