מטרותיו של מחקר זה הן להצליב את המידע שיתקבל ממחקר זה עם מחקרים אחרים שעסקו בנושא תפיסת שכר, מוטיבציה ומחויבות בקרב עובדים במנהל ציבורי. קיים צורך תמידי לעמוד על הגורמים למחויבות ארגונית. במקרה זה מדובר בארגון שהיה מאופיין ברמת ביטחון תעסוקתי גבוהה ש

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 9680
מספר מקורות 36

תקציר העבודה

 1.1 תאור הארגון במועצה אזורית חוף הכרמל ישנו מרכז קהילתי מרכזי בלב אזור, מיר"ב- מרכז יצחק רבין. המרכז מופעל ומתוקצב ע"י הרשות המקומית בלבד. לאור איחוד רשויות נפתחה שלוחה נוספת בעתלית. מרכזי הקהילה נותנים שרות לכ- 5000 ילדים בני נוער ומבוגרים מקהילת חוף הכרמל. המרכז מעסיק כ- 300 עובדים בתחומי תרבות נוער וספורט בענפי חוגים שונים. כמו כן נדרשת רמת מנהלה גבוה על מנת לתת מענה לצרכים ולדרישות.
  בין השירותים הניתנים:
 הפעלת מערך חוגים לגיל ערך.
 הפעלת מערך חוגים לילדי א-ו בתחומי תרבות וספורט.
  הפעלת מערך של פעילות חברתית במסגרת מחלקת נוער ברשות.  מכללת וותיקים עידוד מצוינות ע"י מערך נבחרות בתחומי הספורט. אולפן למחול. מופעי תרבות לכל הקהילה. בכל מחלקה מועסקים עובדים קבועים:  מדריכים מקצועים שומרים עובדי מנהלה.
עובדי ניקיון ותחזוקה.
סה"כ מעסיקה הרשות בתחום הקהילה 300 עובדים      2. 1  הבעיה בארגון לפני כשנה חלו שינויים במבנה הארגוני , השינויים כללו פיטורי עובדים והרעה משמעותית בתנאי העסקה של העובדים הנותרים  בשל  איגום  משאבים והיתעילות  דבר זה הביא לחשש בקרב עובדי המרכז שיפסידו את מקום עבודתם. בעקבות החשש מפיטורין החלו העובדים לחפש מקום עבודה חלופי. הדבר הוביל למגמה של עזיבה מרצון של חלק מהעובדים וזאת לפני שיהיה מאוחר ותנאיהם ייפגעו במקביל התחילו התארגנויות של הורים נגד עזיבת מדריכים מקצועים טובים ותלונות לראש הרשות על השינויים הארגונים שחלים.   
3 .1 שאלות המחקר: האם קיים קשר בין תפיסת השכר למוטיבציה במנהל ציבורי? האם קיים קשר בין מוטיבציה למחויבות ארגונית במנהל ציבורי?
האם קיים קשר בין תפיסת השכר למחויבות ארגונית במנהל ציבורי?  4. 1 מטרות המחקר וחשיבותן   מטרות המחקר – תיאורטיות מטרותיו של מחקר זה הן להצליב את המידע שיתקבל ממחקר זה עם מחקרים אחרים שעסקו בנושא תפיסת שכר, מוטיבציה ומחויבות בקרב עובדים במנהל ציבורי. קיים צורך תמידי לעמוד על הגורמים למחויבות ארגונית. במקרה זה מדובר בארגון שהיה מאופיין ברמת ביטחון תעסוקתי גבוהה שלוותה ברמת שכר נמוכה יחסית.  אך מחויבות רגשית גבוה. לאור השינויים המבנים ופגיעה בביטחון התעסוקתי והכלכלי נתגלתה עזיבה מרצון של המדריכים המקצועים. המחקר ייבחן את השערות המחקר שיועלו בהמשך ויבדוק האם הן אוששו או הופרכו, ועל ידי כך ינסה להעניק תמונה מייצגת של הקשרים בין המשתנים בארגון הנבדק. בנוסף יהיה ניתן להשליך את ממצאי מחקר זה על ארגונים שונים שהרכב אוכלוסיית העובדים זהה אצלן. כל ארגון דומה בהרכב העובדים שלו ובשיטת התגמול יוכל להסיק מספר מסקנות אופרטיביות לגביו בעזרת מחקר זה. מטרות המחקר- יישומיות מטרותיו היישומיות של מחקר זה הן :
לבחון את השפעת תפיסת השכר על המוטיבציה והמחויבות של העובדים .
להמליץ בפני מנהלי הארגון על דרכים להגברת המוטיבציה  של העובדים דרך שימוש בשיטות שכר הוגנות.
להמליץ בפני מנהלי הארגון על דרכים להגברת המחויבות של העובדים דרך שימוש בשיטות שכר הוגנות.
להעלות את רמת המוטיבציה של העובדים בארגון.
להעלות את רמת המחויבות של העובדים לארגון.
למנוע עזיבה ותחלופת עובדים עתידית באמצעות שיטות שכר הוגנות.
חשיבותו של מחקר זה  בתחום המנהל הציבורי היא בכך שהוא יעזור לבחון את המוטיבציה של העובדים ומחויבותם לארגון כנותן שרות לאוכלוסייה בחוף הכרמל. ממצאים אלה עשויים לעזור להנהלת הארגונים הציבוריים  לזהות את הדרך הטובה ביותר לנהוג עם עובדיהם ואת הכדאיות ביישום תוכנית שינויים מבניים במרכיבי התגמול הכספי למשל. במידה ולא ימצאו הקשרים המצופים תוצג להנהלת הארגון  הערכה לגבי גורמים ארגוניים נוספים העשויים להוות את הגורם לבעיה.