פרוס תקשורת כתרבות נשים ופרסומות כולל הפרסומות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2366
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

שאלת המחקר: האם יש בפרסומות למוצרי קוסמטיקה כדי להנציח דימויי מגדר מסורתיים?
    תוכן עניינים:
מבוא עמ' 3
סקירת המאמרים –…עמ'  4 – 6   שיטת המחקר –…
עמ' 7
ניתוח הפרסומות –עמ'   8 – 10 דיון ומסקנות –עמ' 11
בבילוגרפיה ..עמ' 12
מבוא: הפרסומות קיימות סביבנו בכל מקום בחיינו, בבית ומחוצה לו. הפרסומות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. בעולם שבו קיימים תכנים רבים המגיעים בתצורות שונות, הפרסומת מהווה מרכיב נכבד, נדמה כי הפרסומת מסוגלת לשנות הרגלי צריכה, יוצרת תדמיות ומכתיבה נורמות חברתיות לגביי מה נכון ומה לא. הפרסומת משתלבת במערכת נורמה קיימת, ומנסה להטות אותה לכיוון צריכת שירות או מוצר מסוים.
אמצעי התקשורת מלאים בפרסומות המכוונות להעביר מסרים מהירים, ברורים ומובנים לקהל היעד תוך מגבלותיהן במרחב ובזמן לעידוד מכירת המוצר שאותו מייצגות, כאשר יחד עם זאת הן גם מוכרות את האידיאולוגיה של התרבות המערבית כמו יצירת דימויי האישה. אמצעי התקשורת בכלל, ופרסומות בפרט, מלמדים על היחסים בין המגדרים השונים, בין היתר ע"י הצגת מודלים סטריאוטיפים המובילים לחיקויים, חיזוקם ומשפיעים על השקפות החברה. בעבודה זו אבחן האם יש בפרסומות למוצרי קוסמטיקה כדי להנציח דימויי מגדר מסורתיים?
מאז שנות החמישים שולט בארה"ב במדיה המגזר המרכזי –  גבר לבן כשהוא ממלא תפקיד מרכזי והאישה מהווה דמות רקע שעיקר עניינה הוא המראה החיצוני. השינוי החל בשנות השמונים לטובת מתן תפקידים מרכזיים לנשים אך השינוי בפרסום חל באופן האיטי ביותר.קצב איטי זה נובע ממכירת המוצרים על פי נורמות חברתיות מקובלות.מתוך כך הצגת הנשים והגברים נעשית באופן סטריאוטיפי.
עניין נוסף הוא אידיאל היופי  שעובר כמסר בפרסומות. נשים  מוצגות כיפיפיות מושלמות, בעלות גזרה דקה, רגליים ארוכות, חזה מלא וזקוף, והן נעדרות קווי אישיות ייחודיות. האישה כאילו הופכת לרשימת מלאי של איברים נפרדים ותכונות גופניות מחייבות, במקום להיתפס כבת-אדם שלמה. אשליית היופי שנבנית בדרך זו אינה מציאותית. עקב כך ,  הנשים רוצות ומנסות להיות חלק מהחברה על ידי גופן. הן מאמינות כי דימוי הגוף הזהה לדימוי הכוזב הקיים בפרסומות יספק להן תחושת ביטחון ושייכות בחברה אליה הן משתייכות.
כרקע אעיין במחקרים העוסקים באידיאל הנשיות בחברה, ייצוג והופעת האישה בפרסום, ההשלכות לגבי דימויים הנוצרים לנשים והשימושים לכך בעולם הפרסום.