תקשורת ודעת קהל -פתר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1472

תקציר העבודה

פתרון ממ"ן 12-חובה-תקשורת ודעת קהל
1 .א.  טארד מדבר בעיקר על הדעה הפרטית של האדם ועל התהליך שבו הדעה הפרטית,       תהפוך להיות חלק מדעת קהל, האדם צריך להיות מודע לדעות של אחרים וכדי לדעת מה אנשים            חושבים נדרש דיון ציבורי. שיח בין אישי יכול לתרום להתפתחות דעות מקומיות ופרטיות.
      לדעתו של טארד הדעה הפרטית מבוססת על שני מרכיבים: הגיון ומסורת . הפרקטיקה המרכזית          שדרכה הדעה הפרטית הופכת לדעה ציבורית,לדעת קהל זה באמצעות השיחה.
     מסורת- זה כל מה שהיו הדעות  של האנשים מהעבר והדעות הקדומות ,המשפיעות עדיין על חשיבה         בהווה: אמונות,ערכים, עד כדי כך שזה אפילו קצת מעיק במידה מסוימת על אלה שחיים בהווה,         בעיקר שמועבר דרך מערכת החינוך,כלומר יש דעות מהעבר וכך יש לנהוג,מבלי להתחשב במחשבה         העכשווית.
     הגיון-זה שיקולי הדעת הרציונאלים שהאדם מפעיל ,שאינם מאפיינים לדעתו של טארד את כלל         האוכלוסייה, אלא רק את האליטה, ההגיון הזה מבוסס על התבוננות מעמיקה, ניסיון להבין ממה כל         דבר בנויי ,חקירה ,יכולת להבין דבר מדבר.
     הרעיונות ההגיוניים הופכים להיות דעת הכלל ובמשך הזמן משתמרים כמסורת.
 ב. דבריו של הרב עובדיה דומים בגישתו לזה של טארד בכך שקיימת שאלת ההתנתקות ,שאלה       שבהתהוותה מצריכה חשיבה הגיונית של האם נכון יהיה הדבר ,השלכות וכיוצ"ב. ולדעת הרב       עובדיה, העם לא יידע להחליט משום שאין לו את הכלים לשפוט, האם ההתנתקות תהייה לטובה או      חלילה רק תביא לשפיכות דמים. הרב עובדיה ממעיט בחשיבות דעתם של ציבור הכלל וטוען שרק בעל      המאה הוא בעל הדעה ומי שיש לו את הכוח להחליט …
**ללא מקורות