הוראה יחידנית-יחידה 1 שונות באוכלוסייה

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1979

תקציר העבודה

הוראה מתואמת/יחידנית-הגדרות ומטרות הגדרה-ההוראה המתואמת היא גישה חינוכית, המכירה בקיומה של שונות בין בני אדם ומאמינה, שתפקידו של בית הספר להיענות לשונות זו על ע"י התאמת הסביבה הלימודית לצורכי הלומדים ולדרישות תוכניות הלימודים. הילד הוא במוקד העשייה החינוכית-הסתכלות על הפרט, יש לספק את הצרכים האישיים של כל תלמיד ותלמיד.
מטרות-לקדם את התלמידים בתחומים הבאים:
1.
בתחום הקוגניטיבי-קידום הישגיהם של כלל התלמידים תוך התייחסות לתוכנית הלימודים הרשמית, ותוך הבחנה בין מטרות בסיס משותפות למטרות שונות.
2.
בתחום האישי-טיפוח לומד אוטונומי.
3.
בתחום החברתי-טיפוח לומד המשתף פעולה.
יחידה 1- מאפייני השונות באוכלוסייה הדמיון והשוני-תכונות ומיונן גישתה של ההוראה היחידנית מבוססת על ההכרה בשוני הבין אישי. אנו מתארים את האנשים עפ"י תכונות ומאפיינים ובאמצעותם גם משווים בניהם.
1.
תכונות פיזיולוגיות-ההיבט אנטומי פיזיולוגי של האדם:מין, גיל, גובה, משקל, גוון עיניים, גוון שיער, סוג דם ועוד.
2.
תכונות התנהגותיות פסיכולוגיות-תכונות המתארות התנהגויות חיצוניות ופנימיות בשלושה תחומים:
תחום ביצוע פסיכו מוטורי:יכולות לבצע פעולות כמו הליכה, קפיצה על רגל אחת, גזירה, צביעה ועוד- לסגנונות הלמידה השונים ולא להיפך.