הוראה יחידנית-יחידה 6 אבחון והערכה

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2995

תקציר העבודה

יחידה 6-אבחון והערכה בהוראה היחידנית אבחון התאמה מעקב אבחון-האבחון הראשוני הוא נקודת המוצא להתאמת מטרות ההוראה-למידה, התכנים, אמצעי הלימוד, דרכי הלמידה וההוראה, קצב הלמידה, מסגרת הלמידה ותכנון הסביבה הפיזית לתלמידים השונים.
מגמתו של האבחון הראשוני-לאתר תכונות, כשרים, נטיות, קשיים ויכולות של כל לומד, על מנת לתכנן מערכת לימודים גמישה, המתחשבת בשנותם של הלומדים השונים בכיתה.
המעקב-מאפשר לעמוד על התקדמותם של הלומדים בתחומים השונים, הוא בבחינת אבחון שוטף, המספק משוב הן למורה והן לתלמיד לתכנן ולהתאים את תהליכי ההוראה-למידה.
אבחון אבחון ראשוני איסוף מידע, הקובע את תכונותיו, רמתו, סגנון למידתו, כשרים, נטיות וקשיים של כל לומד בנקודת זמן מסוימת על מנת לתכנן מערכת לימודים גמישה, המתחשבת בשנותם של הלומדים השונים בכיתה.
איסוף המידע יכול להיעשות לגבי משתנים רבים. כן נאסף מידע לגבי:
1. משתני רקע של כל תלמיד-מין, גיל, השכלת הורים, מגבלות פיזיות ורפואיות, צפיפות דיור וכו'.
מידת השפעתם על תכנון פעילויות למידה קטנה יחסית.
2. משתנים הכרתיים-סגנון חשיבה (ממוקדת/מסתעפת), כושרי תפיסה (חזותי/שמיעתי וכו'), קצב למידה ועוד. מידת השפעתם הפוטנציאלית על תכנון תהליכי למידה עשויה להיות בעלת חשיבות.
אבחון רב שנתי-