סיכום מאמר-התמודדות חברתית של תלמידי תיכון מחוננים-סויטאק
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | חינוך |
קורס | פסיכולוגיה בחינוך |
מילות מפתח | התמודדות חברתית, מחוננים, תלמידי תיכון |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 953 |
תקציר העבודה
התמודדות חברתית של תלמידי תיכון מחוננים והקשר בינה לבין הדימוי העצמי / סויטאק מחוננים
1. בעלי אי קיו גבוה מ-130.
2. בעלי הישגים לימודיים מאד מתקדמים-יכולות למידה.
3. יצירתיות
4. התפתחות מהירה.
5. כשרון בתחום מסוים.
מרבית התלמידים המחוננים רואים את יכולתם הגבוהה באור חיובי. עם זאת רבים מהם מודים שהם חשים את עצמם שונים מחבריהם בני גילם ושהם נתקלים בקשיים חברתיים עקב יכולתם הגבוהה בלימודים.
הבעיות שלהם נובעות מהתיוג- סטיגמה-הם בעלי כישרונות בולטים בקרב בני הנוער בגיל ההתבגרות. ההכרה בכישרונם זה משנה את התנהגותם של מתבגרים בשל תפיסה שיכולותיהם הגבוהות יגרמו לתוצאות שליליות.
אסטרטגיות התמודדות
1 . הכחשה של היכולת האקדמית הגבוהה. הכחשת הכישרונות והסתרתם. עוסקים בהתנהגויות של "הסוואה" המיועדות להסתיר את יכולתם הגבוהה.
2. התעסקות רבה בפעילות חברתית שמחוץ לתכנית הלימודים כדי לזכות בתווית שונה מזו של המחונן (ספורט למשל). שימוש בפעילות חברתית מגוונת אשר תחומי העניין שבה מקבילים רבות לאלו של הפרט.
3. החצנת התנהגות והפחתה מכוונת של ההישגים על מנת להיות מקובל. שינוי המצב החברתי ע"י שינוי המידע המצוי אצל האחרים לגבי כישרונותיהם-