הקשר בין אקלים כיתה להישגים לימודיים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | אקלים כיתה, הישגים לימודיים |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 9665 |
מספר מקורות | 20 |
תקציר העבודה
בעבודה זו נעסוק בחקר האקלים החברתי בכיתה, נבדוק מה מידת ההשפעה של אקלים כיתה חיובי על הישגי התלמידים. במחקר ביקשנו לזהות את מרכיבי האקלים המשפיעים על ההישגים וההבדלים בין בנים לבנות באותו גיל ובאותו בי"ס. לשם כך נבדק הקשר בין האקלים החברתי- כיתתי לבין הישגים בארבעה מקצועות עיקריים. נמצא קשר מובהק בין מרכיבי האקלים הכיתתי לבין הישגי התלמידים, אם כי קיימת הבחנה בין הבנים לבנות. הדיון מעלה שורה של הדגשים באלו דרכים ניתן לשפר את אקלים הכיתה על מנת להגיע להישגים גבוהים יותר בתחום הלימודי. חשוב לציין שהתחום הלימודי הוא פן אחד ממכלול התחומים והערכים המשפיעים על התלמיד. תקציר
3 רקע
תיאורטי
4 -17
מבוא
4
הגדרת מושגים 5
סקירה ספרותית
6 -17
מטרות המחקר ורציונאל
1 7
משתני המחקר
1 7
השערת המחקר
1 7
שיטת המחקר
1 8-21
אוכלוסיית המחקר
1 8
הליך הניסוי
1 8
כלי המחקר
1 8-20 הליך ומערך המחקר
2 0 שיטת עיבוד נתונים
2 0 בעיות אתיות
2 0 לוח זמנים
2 0 הממצאים (תוצאות)
2 1-23
לוח מתאמים (קשר)
2 1
לפי מגדר
2 2
טבלת מבחן T (הבדלים)
2 3
גרפים
2 4-
5 דיון
2 6-28
סיכום
2 6-27
השוואה למחקרים דומים שנעשו בעבר
2 7
האם התאוריה מאושרת או לא?
27
סיכום מסקנות סופיות
2 7
יישומים פרקטיים בחינוך
2 8
יישומים תיאורטיים והמלצות למחקרים עתידיים בנושא
2 8
ביבליוגרפיה
2 9-30 נספחים
3 1-32