יעילות הטיפול קבוצתי בעבריינות נוער

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 8467
מספר מקורות 26

תקציר העבודה

יעילות הטיפול קבוצתי במתבגרים תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית תיאורטית
2 .1 התיאוריות השונות העוסקות בגורמים לעבריינות
2 .1.1 התיאוריה הפסיכו דינאמית
2 .1.2 התיאוריה האבולוציונית
2 .1.3 התיאוריה הפמיניסטית
2 .1.4 המערכת המשפחתית
2 .1.5 התיאוריה הקוגניטיבית התנהגותית
2 .3 הטיפול המוסדי בעבריינות במתבגרים
2 .3.1 הגדרות
2 .3.2 התפתחות הטיפול בפנימייה – סקירה היסטורית.
2.3.3 עקרונות השיטה הטיפולית
2 .3.4 ניהול קבוצות הטיפול
2 .3.5 מעון מקיף נעול – סקירה ושיטות.
2.4 יעילות הטיפול המוסדי
2 .5 סיכום
3 . שיטות מחקר
3 .1 הנחות היסוד ..

3 .2 שאלת המחקר

3 .3 מתודיקה -..

3 .3.1 אוכלוסיית המחקר
3 .3.2 כלי המחקר
3 .3.3 מגבלות …
4. סיכום -… 5. דיון –..
7. ביבליוגרפיה –.. תיאוריות טוענות כי ההתנהגות הסוטה מהווה צורה של הפרעת אישיות וכל ניסיון רציני לטיפול חייב להיות ארוך ומבוסס על הבניית האישיות מחדש. עפ"י תיאוריה זו נובעים הדחפים המיניים של מתבגרים מפקטורים של התת מודע. ההתעללות נתפסת כסימפטום שמשחק תפקיד משמעותי באיזון הנפשי של עבריין צעיר.
תפיסה זו מהווה פיתוח המשך של דעתו של פרויד (Freud, 1959  ) בעניין זה והסביר עבריינות כסימפטום לקונפליקט אינטראפסיכי. עפ"י תפיסתו, לבני אדם יש שני דחפים בסיסיים: מיניים ותוקפניים. לעיתים קרובות נוצר קונפליקט בין הצורך לספק דחפים אלו לבין דרישות החברה. זהו המאבק המתמיד בין הסופראגו והאיד, בין עקרון המציאות ועיקרון העונג. כאשר הדחפים חזקים מאד וכוחות האגו, שתפקידם לאזן במאבק, הנם חלשים, במצב כזה, עלול האדם לבצע עבירות