תזת סיום במנהל עסקים- שיווק:איכות שירות הוגנות מחיר ושביעות רצון לקוח

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 20350
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

מחקר עשיר קיים בתחום איכות השירות. יחד עם זאת, יחסית מעט מחקרים בתחום שילבו משתנה "תפיסת הוגנות המחיר" במודלים של איכות לקביעת גורמים המשפיעים על שביעות רצון הלקוחות, דבר אשר נתפס בעיני חוקרים רבים כחסרון של המודלים המסורתיים (Ravald & Grönross, XX; McDougall and Levesque, XX; Athanassopoulos, Gounaris and Stathakopoulos, XX). בנוסף, חלק קטן ביותר של החקר התמקד בתחום השירות (Voss, Parasuraman and Grewal, XX).
המחקר הנוכחי יתבסס על מספר תיאוריות ומחקרים בענפים המספקים שירותים שונים וביניהם על ענף הרפואה בכלל ועל ענף רפואת השיניים בפרט.
תרומתו של המחקר תהייה בהרחבת מודל  של איכות השירות (Cronin and Taylor, XX) ע"י הוספת משתנה "תפיסת הוגנות המחיר"  למודל הקיים. כמוכן, כלי המחקר למדידת איכות השירות ושביעות רצון הלקוחות (SERVPERF), המותאם לענף רפואת השיניים ע"י McAlexander, Kaldenberg and Koenig (XX), יורחב ע"י הוספת פריטים למדידת משתנה "תפיסת הוגנות המחיר".
שאלות המחקר:
·         האם קיים קשר בין תפיסת איכות השירות לבין שביעות רצון הלקוח?
·         האם קיים קשר בין הוגנות נתפסת של המחיר לבין שביעות רצון הלקוח?
·         האם קיים הבדל במשקל היחסי בין תפיסת איכות השירות לבין תפיסת הוגנות המחיר בנוגע להשפעת שני הגורמים הללו על שביעות רצון הלקוח?
תוכן עניינים:                                                                                                 עמוד פרק א': מבוא                                                                                                   11
– 3
1 . הצגת הארגון                                                                                     3
2 . הבעיה העסקית                                                                                  5
3 . שאלות המחקר                                                                                  9
4 . הדיסציפלינה הרלוונטית                                                                     9
5. מטרות המחקר                                                                                  10 5.1        מטרות אקדמיות                                                            10 5.2        מטרות יישומיות                                                            10 5.3        נגישות לשדה המחקר                                                     11         פרק ב': סקירת ספרות                                                                                       29
– 12
6 . מבוא                                                                                                 12
7. שביעות רצון הלקוחות                                                                                    12
8 . תפיסת איכות השירות                                                                                    15
8 .1        תפיסת איכות השירות ברפואת השיניים                          16
9. איכות השירות ושביעות רצון                                                              18
9.1        איכות השירות ושביעות רצון הלקוחות                            18
1 0. תפיסת הוגנות המחיר                                                                       19
1 1. תפיסת הוגנות המחיר ושביעות רצון                                                   22
            11.1      תפיסת הוגנות המחיר ושביעות רצון המטופלים                23
1 2. איכות שירות ותפיסת הוגנות המחיר מול שביעות רצון                                    24
1 3. רציונל המחקר                                                                                 26
1 4. מודל המחקר                                                                                   28
1 5. השערות המחקר                                                                               29         פרק ג': מתודולוגיה                                                                                           40 – 30
1 6. הגדרות וסיווג משתנים                                                                     30             16.1      שביעות רצון הלקוחות                                                   30             16.2      תפיסת איכות השירות                                                    30             16.3      תפיסת הוגנות המחיר                                                     31
1 7. מערך המחקר                                                                                   32
1 8. הדגימה                                                                                           32
            18.1      אוכלוסיית המטרה                                                         32
            18.2      מדגם ושיטת הדגימה                                                     33
1 9. הליך המחקר                                                                                   33
2 0. כלי המחקר                                                                                      34
2 1. הצעה לעיבוד נתונים                                                                         37
            21.1      סטטיסטיקה תיאורית                                                    37
            21.2      סטטיסטיקה הסקתית                                                    38
2 2. מגבלות המחקר                                                                                39
פרק ד': ביבליוגרפיה                                                                                         45
– 41
פרק ג': נספחים                                                                                                 59
– 46
נספח מס' 1: כלי המחקר                                                                       55
– 47
            נספח מס'
2 : אישור לביצוע המחקר                                                                                נספחים
3 עד 5: ממצאי הסקר של מכון אופק לניהול בע"מ