עבודה מסכמת בקורס פוסטמודרניזם בקולנוע על הסרט "הכל אודות אמא"

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3942
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

2 .
חלק שני- ניתוח הסרט  "הכל אודות אמא" (ע"פ  המרכיבים הפוסט מודרניים) (בספרדית: Todo sobre mi madre) הוא סרט קולנוע ספרדי משנת 1999
שכתב וביים פדרו אלמודובר.
הסרט הוא מלודרמה המספרת את סיפורה של מנואלה, שבעקבות מותו של בנה בן ה-17 חוזרת לברצלונה בחיפוש אחר אביו, שהפך לטרנסקסואל לאחר שהרתה, ולא ידע על הולדת בנו ועל חייו. סוגיות הנוגעות לזהות מינית ולמגדר עולות לכל אורך הסרט.
עלילת הסרט שם הסרט – זהות מינית – הנסיעה ברכבת-   חדר ההלבשה-  איידס – המאפיינים הפוסט מודרניסטים בסרט "הכל אודות אמא" דה-קונסטרוקציה טשטוש הגבולות בעזרת המיניות .
דה-קונסטרוקציה דה-קונסטרוקציה של המושג אותנטיות -…
הדיכוטומיה נזירה-זונה והקשר למושג האותנטיות —
מאפיינים סגנוניים —
הדומה והשונה מהמלודרמה –.
סיכום אלמודובר בונה עולם ומערכת ערכים אלטרנטיביים. הוא בונה מציאות בה אין גבולות ברורים וזאת מבלי לפגוע  – ואולי מתוך פריצת הגבולות – ב"אנושי". כזו הממקמת  במרכז את הגילוי והבנת ה'אני'. אספקט זה הקשור בצורך בראשוניות. אלמודובר מעמיד את הנשים במרכז הסרט, כמי שמסוגלות לעשות את השינוי. המבט שלהן על העולם  מקבל בהבנה צורות שונות של חיים, ואף יוצר צורות שונות. ואולי ניתן להבין, בין היתר, את שם הסרט 'הכל אודות אמא' לא רק כסרט העוסק במנואלה האם, אלא כזה העוסק ב'כל אודות הנשים', שהרי ברחמן הן יוצרות חיים.
הרחם הוא הדבר הכי ראשוני, הכי בריאתי, הכי אותנטי, הכי "אני". וייתכן וכי פענוח ה'אני' וקבלתו כהוויתו, מובילים למציאות טובה.
ו