משחקי מתמטיקה בהוראה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 9110
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תוכן עניינים
1.1 מהו משחק ?
1.2 היסטוריה של המשחק
1 .3 מיון ראשוני של הפעילות המשחקית
1 .4 תרומת המשחק לפיתוח אישיותו של הפרט
1 .5 ערכים חינוכיים במשחק
1 .6 השלבים בתכנון המשחק החינוכי
2 . קשיים בלמידת מתמטיקה
2 .1 מקורות שונים לכישלון במתמטיקה
2 .2 אסטרטגיות שונות בהוראה לתלמידים מתקשים במתמטיקה
2 .3 המשחק כאחד מאמצעי העזר להתגבר על הקושי בהוראת המתמטיקה
2 .4 עקרונות ויתרונות של משחקים בשיעורי מתמטיקה
2 .5 בראי המחקר: מחקרים שנערכו על המשחק המתמטי כאמצעי עזר בהוראה רשימה ביבליוגרפית הגדרת המשחק התפתחה עם השנים, ועבודה זו תתמקד בעיקר בהגדרתו של גולדברגר (2003) את המשחק. גולדברגר סבור כי המשחק הינו פעילות מהנה, המתבצעת על ידי חוקים וכוללת שני משתתפים או יותר. פעילות זו מאפשרת תהליך, היוצר אינטראקציה בין המשתתפים. בהתייחסו למשחק החינוכי, סבור גולדברגר כי המשתתף מפיק שתי מטרות עיקריות: האחת, הינה מטרה משחקית המזכה בתגמול עם מטרה ערכית חינוכית, והשנייה הינה תהליך של הנאה בחינוך ובלמידה.