סיכום מאמר- אינטיליגנציה תלת ממדית- סטרנברג
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | סיכום מאמר אינטיליגנציה תלת ממדית סטרנברג |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 510 |
מספר מקורות | 2 |
תקציר העבודה
תיאוריה תלת ממדית של האינטליגנציה / סטרנברג
1 . מבחני אינטליגנציה טובים לחלק מהאנשים בחלק מהזמן-תוקף ניבוי לא יותר מ 0.6. יש לשפר את יכולת הניבוי של המבחן ע"י הרחבת מושג האינטליגנציה וסוגי המשימות למדידתו.
2. הרחבת המושג אינטליגנציה-לא רק גורם יכולת כללית g אלא גם ממדים נוספים.
3. מבחן אינטליגנציה טוב ינבא הצלחה במשימות החיים ולא רק במשימות לימודיות.
4. רכיבי האינטליגנציה הם כנראה אוניברסאליים, השימוש בהם משתנה מאדם לאדם. באינטליגנציה שלושה ממדים-תיאוריות משנה או שלוש רמות של תפקודים שכליים:
אינטליגנציה אנליטית רכיבים קוגניטיביים ולפעילותו השכלית של האדם, זוהי האינטליגנציה ה"קלסית" שנבדקת במבחני האינטליגנציה המוכרים.
רכיבי על-תהליכי בקרה המשמשים לתכנון וקבלת החלטות בפתרון בעיות. הם הקובעים אלו מרכיבי יסוד יופעלו …
**העבודה מונה עמוד אחד ללא מקורות