היבטים ארגוניים במשרד עו"ד.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 80
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3554
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בחברה המתועשת בימינו הנשלטת על-ידי טכנולוגיות מורכבות, ארגונים מחברים ידע, אנשים וחומרי גלם כדי לבצע מטלות שיחיד איננו מסוגל לעשות לבדו (Daft, 2002). ארגון תקין צריך לקשר בין כל מרכיביו, על מנת להשיג את מטרותיו העיקריות של הארגון. קישור זה נוצר על-ידי אינטגרציה בין ההיבטים ההתנהגותיים השונים בארגון, ועל-ידי שיתוף פעולה בין יחידות הארגון. לכן, על כל ארגון לבדוק ולוודא כי מערך ההיבטים ההתנהגותיים, המשפיע על משאביו האנושיים, הינו יעיל ואפקטיבי.
החלק הראשון של עבודה זו בחן על-ידי ניתוח תיאורי, מודלים של חמישה היבטים התנהגותיים –  סגנון ניהול, תרבות ארגונית, מבנה ארגוני, גישות שיווקיות ותהליכי לימדה ושיפור ביצועים – מול המצב הקיים במשרד עו"ד חיים צדוק ושות'. ניתוח אינטגרטיבי במשרד עו"ד של ההיבטים שנזכרו לעיל מצא הלימה ביניהם. אולם, בחינה זו העלתה כי לארגון זה מבנה ביורוקראטי ברור, המאפיין את מרבית ההיבטים ההתנהגותיים שנבדקו. ממצא זה הינו בעוכרי הארגון, מכיוון שהוא פוגע בדרישה כי על מערך ההיבטים להיות יעיל ואפקטיבי. לכן, הועלו המלצות לשינוי בדגש על הפיכת הארגון לארגון לומד.
תוכן עניינים
היבטים התנהגותיים במשרד עו"ד חיים צדוק ושות' 4
1 . הצגת הארגון 4
2 . ניתוח ההיבטים ההתנהגותיים.. 5
2 .1. סגנון ניהולי 5
2 .2. תרבות ארגונית. 6
2 .3. מבנה ארגוני 7
2 .4. גישות שיווקיות. 8
2 .5. תהליכי למידה ושיפור ביצועים.. 8
3 . ניתוח אינטגרטיבי של ההיבטים השונים.. 9
4 . סיכום, מסקנות והמלצות. 10 5. ביבליוגרפיה. 13
6 . נספחים.. 15
נספח א': סגנונות ניהול על-פי קרן (1987) לעומת סגנונות ניהול על-פי אדיג'ס (1991):. 15
נספח ב': תפקידי המנהל לפי Mintzberg. 16
נספח ג': המבנה הארגוני של משרד עו"ד חיים צדוק ושות' 17