ניהול וארגון של מאפייה שכונתית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
ציון 97
שנת הגשה 2009
מספר מילים 1512

תקציר העבודה

ניהול וארגון ב' סמסטר א' 2009
האירגון שבחרנו הינו מאפיה שכונתית העוסקת באפיית פיתות לחמים למינהן ועוגות. המאפיה תמוקם במרכזו של אזור עסקים במטרה להוות תחליף זול וזמין לארוחות בוקר וכיבוד לישיבות ופגישות עסקים.קהל הייעד של המאפיה יהיה מעבר לתושבי השכונה, גם ובעיקר אותם משרדים הממוקמים באזור.
1 . מטרתה העיקרית של המאפיה יהיה למכור לחמים ודבריי מאפה הן בבקרים כארוחות בוקר זמינות וכן בכל שעות היממה  ע"י משלוחים לבתי העסק, תוך התמקדות באייכות ובבריאות המוצרים ובזמינות המיידית, ובנוסף לבסס את ה"מותג" בשכונה בה היא פועלת.
נציג את מטרות המשנה של העסק ע"פ הסוציולוג צ'רלס פרו לפי 5 קטגוריות:
מטרות חברתיות: המאפיה  תחרוט על דגלה 
2 עקרונות חברתיים מובהקים: שיווק מאפים בריאים ללקוחותיה וכן תרומת לפחות כעשירית מהתפוקה לנזקקים דרך משלוח המזון ישירות לבתי הנזקקים.
מטרות תפוקתיות: המטרה החברתית חוסכת למאפיה את הצורך במדידת מלאי כמדד לרווחיות ולכן המדד העיקרי להצלחת העסק הוא סגירת חוזים ארוכי טווח לאספקה שוטפת למשרדי האזור וכן כמות המכירות הפרונטליות והמשלחוים אל מול הכמות היומית שייוצרה .
מטרות מערכתיות: המאפיה תפעל לקדם מספר תחומים:
א.      הרחבת קו המוצרים תוך התמקדות במוצרים משלימים למאפים כגון קפה, כריכים וכד' וכן הרחבת המשלוחים למאכליי בריאות נוספים כגון פירות יוגורטים וכו'.
ב.      הרחבת אזורי ההפצה לאזורי תעשייה ועסקים מרוחקים יותר.
ג.        יצירת קשר הדוק בין מותג המאפיה לאחריות חברתית תוך התמקדות בעזרה למעוטי היכולת.