השוואה בין ספרו האוטוביוגרפי של אפלפלד "סיפור חיים" לסיפורים אחרים שכתב במהלך חיים

תקציר העבודה

           הקדמה:                                                        עבודה זו תתמקד בספר "סיפור חיים" של אפלפלד תוך השוואה בין ספרו אוטוביוגרפי זה לסיפורים אחרים שכתב במהלך חיים. השאלה הנשאלת, שתיבדק בעבודה זו, האם סיפוריו מכילים אלמנטים אוטוביוגרפיים המופיעים בספרו "סיפור חיים". מהי מטרת כתיבתו של ספר זה ליריעת יצירות הרבות של אפלפלד, האם הוא מוסיף משהו ליריעה זו או שמא הוא מסכם את סיפור חייו של הסופר ומחדש לנו דברים חדשים על דמותו.
 לדעת Harold Rosen (1998), בימינו, כל הוגה דעה רציני מסכים כי אוטוביוגרפיה הינה סוג של יצירה בדיונית במספר דרכים שונות. אולם, ללא איזושהי אחיזה יציבה בעולם האמיתי כגון אירועים, עובדות ואנשים אמיתיים, אין אנו יכולים להתייחס אליה ברצינות כסיפור חיים או חלק ממנו. הכרחי הוא "לפרק" את דמות האוטוביוגרף הבודד המרוכז כולו בניסיון לספר על עצמו. בעת שכותב מספר על עברו, זוהי למעשה הזמנה לאחרים לחשוב על עברם ואולי אף לספר עליו. כל אקט אוטוביוגרפי הינו בעל פוטנציאל ליצור סימפוזיון של תגובות אוטוביוגרפיות שעשויות לכלול הזדהות עם אירועי עברו של הכותב ומסקנתו מהם או מנגד הצגת עמדה הרואה בעין אחרת אירועים אלו והשלכותיהם. היקף האוטוביוגרפיה מתפרש על מאות רבות, תרבויות ומעמדות שונים ולפיכך היא יכולה להופיע במגוון צורות בעלות משמעויות אינטר-טקסטואליות משלהם.
אפלפלד, ניצול שואה, כתב ביצירותיו הרבות על נושא השואה, שאותה חווה בגיל צעיר. בספרו "סיפור חיים מזכיר רבות את נושא זו ועיצובהּ של חווית השואה ביצירותיו. בעבודה זו אתמקד גם בחוויית השואה המשתקפת מיצירותיו ובעיצובה. אנסה להראות את האלמנטים האוטוביוגרפיים המשתקפים מיצירותיו של אפלפלד ויוצרים "אוטוביוגרפיה דמיונית", הדומה לאוטוביוגרפיה האמיתית של אפלפלד, אך שונה ממנה.