בסוגיות בחינוך מיוחד. הנשאים:בעיות רגשיות בגיל הגן,הפרעות רגשיות, אבחון ילדים והקושי באבחונם.ליקויי ראייה ותפקוד הלקוי ראייה בכיתה. ממ"ן !!!

סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
ציון 100
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2860

תקציר העבודה

ממ"ן 13                                                  סוגיות בחינוך מיוחד  
1 .א הערכת ההפרעה הרגשית של רונית בהתאם לגישה הפסיכיאטרית היא הפרעה בתפקוד הרגשי שבאה לידי ביטוי בפחדים מעזיבה – פרידה .
לילדים הסובלים מהפרעה בתפקוד הרגשי יש קושי להתמודד עם קונפליקטים פנימיים וחרדות.
ההפרעה שזה יכול להתבטא בה , תהיה בפחד וחרדה סביב עניין הנטישה וקושי עצום להיפרד מההורים. ניתן לזהות זאת אצל רונית בקושי שהיא מגלה להיפרד מאימה  גם בעת ההליכה למסגרות וגם כשהמדובר הוא בהליכה לחברות שזה לכשעצמו ,ממחיש את הבעיה של רונית בקושי להיפרד. כי טבעי, שילד יאהב ללכת לחברים (בד"כ) ובגיל מסוים כבר לא יתקשה בפרידה מהוריו לצורך כך. ועצם הקושי של רונית בעניין זה ממחיש את ההפרעה הרגשית שהיא סובלת ממנה ושבאה לידי ביטוי נוסף  בכיתה א' כשהתחילה לגלות סימני "school phobia”  .  פחדים ופוביות עפ"י הגישה הפסיכיאטרית הם הפחד של ילדים ממצבים מסוימים או מעצמים למרות שאין כל בסיס מציאותי לתחושת הפחד שלהם. הפחד בא לידי ביטוי גם ברצון להימנע מהסיטואציה כפי שניתן לראות במקרה של רונית בהתנגדותה להגיע לבי"ס ובסירובה אם היא כבר מגיעה , להיכנס לכיתה.  בנוסף , סובלת רונית מקשיים באכילה וקושי להירדם שמהווים אינדיקציה להפרעה בתפקוד הרגשי  שאמנם גלוי …