עבודה סמינריונית תפקיד המורה המסורתי לעומת תפקיד המורה הדמוקרטי
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | לעומת, תפקיד המורה הדמוקרטי, תפקיד המורה המסורתי |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 12781 |
מספר מקורות | 31 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים
מבוא פרק 1 – סקירת ספרות א. ביה”ס המסורתי – רקע היסטורי ודרכי פעולה ב. החינוך הדמוקרטי ב.1. הרקע ההיסטורי של החינוך הדמוקרטי ב.2. העקרונות המרכזיים ודרכי הפעולה של בי”ס דמוקרטי ג. תפקיד המורה ג.1. תפקיד המורה המסורתי ג.2 תפקיד המורה בחינוך העתידני ג.3 תפקיד המורה הדמוקרטי פרק 2 – שיטה פרק 3 – ממצאים פרק 4 – סיכום ביבליוגרפיה עבודה זו בודקת את ההבדלים בין תפיסת תפקיד מורה מסורתי ומורה דמוקרטי לפי שאלות מחקר:
א. מה השינויים בתפיסת תפקיד מורה מסורתי- למורה דמוקרטי ?
ב. מה תפקיד מורה דמוקרטי? מסקנות:
א. יש מאפיינים המשותפים לעבודת המורה כמבוגר העובד עם ילדים, בין אם מדובר במערכת החינוך הממלכתית ה ”מסורתית” ובין אם מדובר במערכת החינוך האלטרנטיבית-דמוקרטית.
ב. יש היבטים, מאפיינים ותפקידים ייחודיים לעבודתו של מורה בחינוך הדמוקרטי, הנובעים מאופיו הייחודי של ביה”ס הדמוקרטי ומהאידיאולוגיה החינוכית עליה הוא מושתת.
ג. קיים חוסר בהירות לגבי תפקידו של מורה בחינוך דמוקרטי .
כחלק מתחושת הסיפוק ציינו המורים ה”מסורתיים” את הישגיהם הלימודיים של תלמידיהם והצלחתם בלימודים . המורים ה”דמוקרטיים”, התייחסו יותר לפיתוח אישיותם של תלמידיהם כמדד להצלחה וכגורם מספק וציינו בהדגשה גם את תחושת החופש והשחרור האישית שלהם ואת האפשרות שלהם לצמוח ולהתפתח בעצמם כבני-אדם כגורמים מרכזיים לסיפוק ממקום העבודה, את יכולתם להשפיע על המקום, על התנהלותו ועל כגורמים מספקים; מאפיינים אלה לא הופיעו בדברי המורים ה ”מסורתיים”.