סמינריון- הפרעת קשב וריכוז ורכישת שפה זרה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 6586
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

תקציר סמינריון מחקרי זה עוסק בהתמודדות עם לימודי שפה זרה בקרב סטודנטים הלוקים בהפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD).
מחקר זה הינו איכותני, והוא בוחן את ההשלכות של הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות  על כישורי רכישת שפה זרה.
בחרנו לערוך חקר על מקרה בודד של סטודנטית בשנה האחרונה ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה. הסטודנטית בה בחרנו הינה דוברת שפת אם עברית ומאובחנת כלוקה ב- ADHD.  במחקר זה, נציג דרך ראיון עם הסטודנטית, ראיון עם הוריה וממצאים נוספים את הקושי שנתלווה לה במהלך השנים בהן הייתה צריכה להתמודד עם רכישת השפה האנגלית. כמו כן, ננתח את הסיבות לקשיים הללו ונציע דרכי התמודדות בהקשר החינוכי.