סמינריון- הפרעת קשב וריכוז ורכישת שפה זרה
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | ADHD, אנגלית, הפרעת קשב, לימודים, סטודנט, קשיים, שפה זרה, שפה שניה |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 6586 |
מספר מקורות | 30 |
תקציר העבודה
תקציר סמינריון מחקרי זה עוסק בהתמודדות עם לימודי שפה זרה בקרב סטודנטים הלוקים בהפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD).
מחקר זה הינו איכותני, והוא בוחן את ההשלכות של הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות על כישורי רכישת שפה זרה.
בחרנו לערוך חקר על מקרה בודד של סטודנטית בשנה האחרונה ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה. הסטודנטית בה בחרנו הינה דוברת שפת אם עברית ומאובחנת כלוקה ב- ADHD. במחקר זה, נציג דרך ראיון עם הסטודנטית, ראיון עם הוריה וממצאים נוספים את הקושי שנתלווה לה במהלך השנים בהן הייתה צריכה להתמודד עם רכישת השפה האנגלית. כמו כן, ננתח את הסיבות לקשיים הללו ונציע דרכי התמודדות בהקשר החינוכי.