תוכנית עסקית Manicure to-go

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 5637
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תקציר מנהלים תיאור המיזם וההזדמנות העסקית מיזם Manicure to-go בנוי על שירות טיפוח ציפורניים ללקוחות פרטיים, שיינתן בעמדות זמינות במרכזי קהל שונים כגון קניונים, מרכזים מסחריים, מעבדות שירות, מרכזי בילוי, שדה תעופה וכדומה. מניקור-טו-גו תיתן שירות טיפול וטיפוח ציפורניים במהירות, באיכות ובנוחות תוך נגישות גבוהה. מיקום נקודות הפעילות יאפשרו ללקוחות  קבלת שירות ללא צורך לקביעת תור מראש או סטייה ממסלול היום.  יחסית לעולם המערבי, השוק בישראל מאופיין בשעות עבודה מרובות ובמיעוט שעות פנאי. לכן, נשים השואפות לשמור על מראה מטופח נאלצות לבצע זאת בשעות לא נוחות ועל חשבון דברים אחרים, או לעשות זאת בעצמן ברמת ביצוע נמוכה יותר.  החזון החזון של מיזם מניקור-טו-גו הינו מתן שירות טיפוח ציפורניים באיכות גבוהה, בזמן ובמקום הנוח ללקוחותיה, על-מנת לאפשר להן חוויית טיפוח ללא הצורך בוויתורים על פעולות אחרות. המוטו יהיה – פינוק קטן על הדרך.
יעדים המיזם מתבסס על רשת בפריסה ארצית. היעדים לשלוש השנים הבאות:
·         שנה ראשונה: הקמה של 10 סניפים.
·         שנה שנייה: הוספת 20 סניפים.
·         שלישית: פריסה של 80 סניפים סך-הכל.
מפתחות להצלחה ישנם מספר גורמי מפתח להצלחת המיזם:
1.       אספקת שירות טיפוח ציפורניים במקומות נגישים, זמינים ומהירים.
2.       ערך ללקוח: אספקת שירות גבוה במחיר סביר.
3.       בניית מוניטין על-ידי שמירה על מקצועיות גבוהה.
4.       ניהול אסטרטגי ואופרטיבי להשגת היעדים.
המודל העסקי רשת מניקור-טו-גו תיבנה על-ידי גיוס זכיינים אשר יקימו ויפעילו את סניפי הרשת בפיקוח הנהלת החברה. אסטרטגיה זו חוסכת לחברה הוצאות הקמה ותפעול גבוהות ומפשטת את אופן העבודה. הזכיינים, אשר יפעילו כל אחד עסק קטן, יוכלו ליהנות מיתרון לגודל בתחום השיווק, הפרסום והרכש, שכן הפעילות תרוכז על-ידי החברה. היתרון לגודל יספק לזכיינים יתרון תחרותי נוסף על-פני המתחרים באזור. אסטרטגיית השיווק תתבסס על שיווק מקומי ופעילויות קד"מ משלימות, ועל בידול באמצעות תכונות השירות הייחודיות – זמינות ונגישות. על-מנת להשיג ערך ללקוח, מדיניות התמחור מתבססת על מחיר לפי המתחרים למתן שירות במחיר מקובל. לביסוס המוניטין, ייחתם הסכם עם חברת קוסמטיקה מובילה על-מנת להשתמש בשמה במיזם ולקבל חסות ותמיכה בפעולות שיווק ופרסום. הכנסות החברה ינבעו משני מקורות: מכירת שירותי טיפוח ומכירת המוצרים לשירות.
האסטרטגיה הפיננסית מתבססת הן על השגת מימון להקמת סניפי הרשת על-ידי הזכיינים, והן על-ידי גיוס משקיע או קבוצת משקיעים לצורכי עלויות הקמה ומימון בתקופת הפעילות הראשונה. תמצית ניתוח פיננסי ·         הכנסות הזכיינים: הזכיינים ייהנו מהכנסות סניפם. צפי הכנסה ממוצעת: 116,000 ש"ח לשנה (שכר + רווחי).
·         השקעת זכיינים: 18,600 ש"ח.
·         נקודת איזון זכיינים: הכנסות שנתיות בסך
1 33,2
5 . הזכיינים יגיעו לנקודת האיזון כבר בשנת הפעילות הראשונה.
·         הכנסות החברה: 20% מהרווחים של הסניפים.
בשנתיים הראשונות צפוי הפסד מהפעילות בסך כולל של 1,900,000 ש"ח בשנה. בשנה השלישית לפעילות צפוי רווח בסך 1,040,875 ש"ח. ·         השקעה נדרשת בחברה: סך של 2,200,000 ש"ח בשלושה שלבים:
5 0,000 ש"ח עם פתיחת המיזם לכיסוי הוצאות ותשלום שכר ליזמים בתקופת ההקמה המוארכת כארבעה חודשים; 1,400,000 ש"ח בתום תקופת ההקמה ועם תחילת הפעילות; 550,000 ש"ח בתחילת שנת הפעילות השנייה.
·         החזר השקעה: החל מהשנה השלישית – בשנה השלישית והרביעית החזר שנתי בסך 700,000 ש"ח ובשנה החמישית החזר בסך 800,000 ש"ח.
·         חלוקת רווחים: המשקיע או קבוצת המשקיעים יקבלו 50% מרווחי החברה; היזמת תקבל את היתרה.    תוכן עניינים

1 . ניתוח ההזדמנות העסקית. 5
2 . תוכנית עסקית. 6
2 .1.
ניתוח השוק. 6
2 .2. השירות. 8
2 .3. אסטרטגיה שיווקית. 9
2 .4. אסטרטגיה תפעולית. 11
2 .5. תוכנית פיננסית. 16
3 . סיכום, מסקנות והמלצות. 20
4 . שיקוף אישי 21
5. ביבליוגרפיה. 22
6 . נספחים.. 23