להבין סרטים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 93
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1624
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

תקציר תקציר הממן מנתח את הסצנות בין קים לאדוארד בסרט המספריים של אדוארד אדוארד הוא ילד-פינוקיו, שנוצר על ידי מדען קשיש (וינסנט פרייס) בטירה אפלה, אך המדען מת לפני שהספיק להשלים את אדוארד, כך שאדוארד נותר לבדו בטירה, עם מספריים ענקיים במקום ידיים. פג בוגס (דיאן ויסט), אישה טובת לב מהפרבר הסמוך לטירה אוספת את אדוארד לביתה, ושם הוא מנסה להתמודד עם העולם והחברה "הרגילים".
ברטון הציג את הדמות בתור עצמו כילד חריג בפרבר אמריקאי – ודבר זה מורגש בסרט, שלדעת רבים הוא האישי והטוב עד כה מבין כל סרטיו. על פניו הסרט נראה כאגדה חביבה, בנאלית ונאיבית לילדים ותו לא.
אבל מתחת למעטפת הזו, זוהי אלגוריה על החברה – ובפרט החברה האמריקאית – ויחסה כלפי החריג. בתפקיד הראשי משחק ג'וני דפ כאדוארד התמים. המוזיקה היא של המלחין דני אלפמן, שהרבה לעבוד עם ברטון.
קים נמצאת בביתה ועוזרת לאימה בקישוט חג המולד ולפתע פתיתי השלג שנופלים מושכים את תשומת ליבה של קים לעבר החלון ומביטה אל אדוארד המפסל את פסלון הקרח. קים נדהמת מיצירתו האמנותית ומתלהבת מפתיתי השלג העפים מטה מהפסל ורוקדת להנאתה מהאווירה הקסומה שאדוארד יוצר. העיוות התנועה המכאני המוצג לנו בקטע של קים , קים רוקדת תחת פתיתי השלג ונהנת מהחווית הריקוד בו היא נמצאת, היצירות שאדוארד מפסל מעידות גם על עדינותו. ע"י תנועתה האיטית זאת הצלם מדגיש לנו את עוצמת חוויתה הנעימה , ניתן לחוש את הרגשתה השמימית ברגע של אושר , שמחה הנאה וחופש.
5
א-     .
ציון סופי – 93