סיכום למבחן - נוירופסיכולוגיה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
ציון 91
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7789

תקציר העבודה

נוירו – נוירון – תא עצב. קידומת מקובלת לכל מדעי העצב.
בקורס – שילוב של מדעי הטבע ופסיכולוגיה, שילוב של הגוף והנפש. שילוב של מדעי החיים, ביולוגיה ומדעי ההתנהגות.
במהלכו נכיר את המוח ומע' העצבים בכלל. מדעי החיים מערכת בקרה – מערכת : אוסף של רכיבים שעובדים יחד להשגת מטרה.  כמות ההשקעה בתכנון ובביצוע בא לידי ביטוי בתוצר. ככל שיש יותר השקעה התוצר טוב יותר. אבל זה לא נכון, כי לא תמיד ברור מה אני רוצה בתוצר. מדובר על מערכת לא מבוקרת. כאשר לאחר התוצר אני עושה משוב וחוזר לתכנון וביצוע אז מדובר במערכת מבוקרת. מדובר על תהליך מעגלי. מערכת בקרה מבצעת מחזורי בקרה שוב ושוב ושואפת להגיע לתוצר האידיאלי.
כל משתנה ביולוגי אצל האדם הוא מערכת מבוקרת.
אם משהו לא מתפקד בצורה אידיאלית ישנן מחלות שונות. הערכים חייבים להיות ברמה אופטימאלית אחרת הגוף לא יעיל. אם טמפ' הגוף אינה תקינה הגוף חולה, הגוף עובד הרבה מאוד בשביל לשמור על טווח נכון. היה מושג שקדם למושג מערכת בקרה – אומאוסטאזיס – מצב זהה או מצב מאוזן. דאגה שהערכים של כל משנה יהיו במצה קבוע. בכדי שיתבצע הגוף מפעיל מערכת בקרה.קיברנטיקה – מדע מערכות הבקרה. המשוב פותר את הבעיה אם אני לא יודע מה התכנון הביצוע או התוצר האידיאלי. אם התוצר משתנה, דינאמי יש צורך במערכת בקרה. מערכת רגילה לא יכולה להתמודד עם תוצר משתנה. הגוף כל הזמן משתנה. במערכת ביולוגית יש שמות אחרים לכל המאפיינים.
LEVEL – רמה.
כוללת שני ערכים, מינימום ומקסימום. אם הערכים ממוקמים בתוך הטווח זה בסדר אבל אם הערכים ממוקמים מעל או מתחת יש בעיה. הרמה היא מושג היפוטטי. כאשר נמצאים מחוץ לרמה צריך לחוש את זה.
SENSOR – חיישן. מנגנון ביולוגי שתפקידו לבדוק את הערכים יחסים לרמה.
EFFECTOR – מוציא לפועל. מנגנון שיכול לשנות את הרמה בהתאם לצורך. מנגנון שמשפיע על הערך המבוקר.
החיישן עובד כל הזמן, כשהוא מגלה שיש חריגה הוא מפעיל את המוציא לפועל. מדובר במערכת בקרה, מערכת מעגלית. בדרך כלל הנוירונים אומרים רק פעל. כאשר אין אמירה של פעל אז יש הפסקה.
מדובר בתהליך מעגלי של שלוש המערכות. אין קבלת החלטות ואין שיקול דעת, הכל אוטומטי. לרוב יש סנסור אחד אבל אפקטורים יש הרבה. אפשר לומר שבחדר יש שני מוציאים לפועל אחד מחמם ואחד מקרר אותו החישן נותן פקודה לאפקטורים בהתאם לצורך.
מערכת בקרה קונקרטית – מערכת הבקרה של הסוכר.
כששואלים אדם למה אתה אוכל התשובה לרוב היא כי אני רעב אבל –