הקשרבין הנעה ללמידה להישגים לימודיים
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | הישגים לימודיים, הנעה, מוטיבציה |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 6647 |
מספר מקורות | 18 |
תקציר העבודה
תקציר בחקר אירוע הנוכחי נבדק הקשר בין רמת ההנעה של התלמידים לבין הישגיהם הלימודיים. חקר זה נערך באמצעות שאלון שמטרתו לבדוק הנעה ללמידה וכן באמצעות נתונים מספריים על הישגי התלמידים. חקר זה נעשה בכיתה ה' בקרב 30 תלמידים מתוכם משפטים בנים ו-משפטים בנות.
תוצאות המחקר מצביעות על קיומו של קשר חיובי בינוני בין שני המשתנים: "הנעה ללמידה" ו"הישגים לימודיים" R=0.629 כלומר ככל שרמת ההנעה גבוהה יותר כך רמת ההישגים הלימודיים עלתה. בנוסף נמצאו הבדלים מובהקים (p<0.05) בין המינים, כאשר הבנות הציגו רמת הנעה ללימודים גבוהה יותר מאשר הבנים, כמו"כ לא נמצאו הבדלים מובהקים ברמת ההישגים בין המינים.
תוכן העניינים
הקדמה -...5
מבוא
--.6
פרק א: הנעה ללמידה -
8
פרק ב: הישגים לימודיים 12
פרק ג: הקשר בין הנעה ללמידה להישגים לימודיים --.משפטים פרק ד: חקר מקרה -...18
מבוא למחקר השדה -.19
ממצאים -.21
דיון ומסקנות 27
סיכום -...29
ביבליוגרפיה .30