במבוא לפסיכולוגיה, ציון: 94

תקציר העבודה

שאלה
1 מערכת הראייה משתמשת באור כדי לבנות ייצוג דו ממדי של העולם על רשתית העין (האור יכול להגיע ממקור ישיר – שמש או נורה, או להיות מוחזר מעצם כלשהו), לאחר מכן, המוח מתרגם את הייצוג לתמונה תלת ממדית בעלת משמעות, על סמך ידע וניסיון. –       מהעצם עד הרשתית   אור חודר לקרנית (בליטה בחלק הקדמי של העין) ונשבר בה, עובר דרך הלשכה הקדמית, חודר מבעד לאישון שנמצא במרכז הקשתית (שתפקידה לווסת את כמות האור הנכנס ע"י התכווצות שרירים), עובר ונשבר שוב בעדשה (שתפקידה למקד את העין למרחקים ע"י התכווצויות שרירים), עובר דרך הנוזל הזגוגי. ומגיע לרשתית.
–       מה- רשתית עד שנוצר דחף עצבי   על הרשתית נוצרת בבואה דו ממדית והפוכה של מה שאנו רואים (גירוי קרוב). היא מורכבת ממיליוני תאי קולטנים, הקולטים גירויי אור שונים. מדוכים קולטים אור חזק (יום), וקנים קולטים אור חלש (חושך).
הקנים והמדוכים למעשה מתרגמים את אנרגיית האור לאנרגיה עצבית. לאחר התרגום, האנרגיה העצבית עוברת (בהולכה סינפטית) אל התאים הדו קוטביים (תפקידם למזג מידע מקולטנים שונים ולשלוח אותו הלאה), ואלה בתורם מוליכים סינפטית את המידע העצבי אל תאי הגנגליון, שצוברים את הדחפים, עד שמצטברים מספיק להיווצרות 'פוטנציאל פעולה' ופקודת 'ירי'.
* בעלי תפקידים נוספים ברשתית: תאים אופקיים (תפקידם לחבר בין הקולטנים השונים). תאי אמקרין (תפקידם לחבר בין התאים הדו קוטביים). הגומה היא אזור הקרוב למרכז הרשתית שבו יש ריכוז גבוה של מדוכים, באזור זה חדות הראייה היא הרבה ביותר.
–       בדרך אל המוח   מיליוני האקסונים של תאי הגנגליון יוצרים את …