בפסיכולוגיה התפתחותית, ציון: 96

תקציר העבודה

שאלה 1
סעיף א' לפי ז'אן פיאז'ה, בגיל הגן ישנן 3 מגבלות קוגניטיביות המנחות את ההתפתחות ע"י כך שהן מפנות את המשאבים הדרושים להתפתחות לכשרים הדרושים וע"י כך שהן מאלצות את הילד להתמודד עמן כדי להתגבר עליהן ובכך להתנסות ולתרגל:
–         מרכוז – קושי של ילד בגיל הגן לחשוב בו זמנית על מס' היבטים הרלוונטיים כמאפיינים של הגירוי אליו הוא נחשף. ילד בגיל הגן שעומד מול גירוי בעל מס' היבטים יתייחס להיבט אחד בלבד, זה שבולט יותר מבחינת הקליטה החושית (לדוג' בניסוי 'שימור הנוזל' של פיאז'ה, ילדים מתמקדים בהיבט אחד הבולט ויזואלית מהשאר: גובה הנוזל, מבלי להתחשב בהיבט רלוונטי נוסף: רוחב …
שאלה 2
סעיף א' התיאוריה של הילד על התודעה מתחילה להתפתח בגיל הגן (2.5-5 שנים), וכוללת את הבנת הסיבתיות העומדת מאחורי התנהגויות ומחשבות של בני אדם. בעקבות התפתחות הבנת התודעה הילד מבין שגם להתנהגויותיו שלו יש סיבות המבוססות על רצונות, ציפיות ואמונות שלו עצמו, ושייתכן שהסיבות להתנהגות של הזולת שונות ומגוונות מהסיבות להתנהגותו.
הבנה חדשה זו של הילד מבוססת על ידע 'אמפירי' ('הנחות אמפיריות') הכולל דברים ואירועים שבהם הילד חזה או התנסה, וגם ידע 'תיאורטי' ('הנחות תיאורטיות') שהילד רכש והבין, וכולל מבנים מופשטים יותר של ידע, כגון הסקת מסקנות והבנת תהליכים. שתי הנחות תיאורטיות חשובות המאפשרות את התיאוריה …
שאלה
3 סעיף א' עפ"י באומרינד, סגנון הטיפול ההורי נגזר מהיחס שבין (א.) אחריות ודרישות שההורים מטילים על הילד (ב.) הכוונה חיובית של ההורים, תגובתיות ותמיכה המוענקים לילד.
מתוך שני הממדים הללו, נגזרים 3 סגנונות הורות:
א.     הורות סמכותית – הורים בעלי איזון מיטבי בין הדרישות שהם מציבים והפיקוח שהם מפעילים, לבין התמיכה וההכוונה שהם מעניקים ע"י חום, הכוונה …