שינה והפרעות שינה בילדות!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 90
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1875

תקציר העבודה

לפי המאמר של -Bonnet (1994) חסך שינה סלקטיבי מתבטא בחוסר של אחד או יותר משלבי השינה, ללא הפחתת משך השינה. באופן כללי לא נמצאה פגיעה משמעותית בתפקוד, משך השינה הוא הקובע ולא שלב מסוים בה. אצל בני-אדם לאחר חסך בשנת REM  חל פיצוי באותו שלב – יותר אפיזודות ויותר ארוכות, השלבים האחרים מתקצרים.
לפי המאמר של לביא,1994, לשנת חלום (REM) יש תפקידים חשובים:
·             בעלת תפקיד ייחודי בעיבוד מידע, בגיבושו ובאחסונו בזיכרון ·             יציבות רגשית- לשנת חלום קשר הדוק עם מחלות נפשיות כגון דיכאון והפרעות פוסט טראומטיות.
·             מניעת שנת חלום פוגעת ביכולת הלמידה יכולת הרגעה עצמית – בגיל חודש, התינוק הרגיע את עצמו ב-30% מהיקיצות ובגיל שנה, עלו האחוזים ל50% אבל רק אצל
4 6%  מהילדים. בנוסף,נמצא כי ההתערבות עם עזרי שינה לא השפיעה- תמיכה בתיאוריה של וויניקוט שטען שהחפץ/עזר שינה (כגון דובי, מוצץ או שמיכה) יביאו לרגיעה עצמית רק אם הילד הוא זה שיבחר את חפץ המעבר ולא כשמביאים לו חפץ ללא אפשרות בחירה. כלומר השערת המחקר לא נכונה.ההשערה לא אוששה. כמו כן נמצא שמי שישן בחדר משלו ולא עם ההורים בגיל שנה, לקח לו פחות זמן להגיע לרגיעה עצמית. להיפך. תינוקות שישנו במיטות בחדר משלהם התגלו יותר כבעלי יכולת הרגעה עצמית.
. ע"פ מאמרו של Thoman  (1995)  שיטה (אחת) מומלצת/מתאימה ע"מ לבדוק מה עושה   תינוק במהלך יקיצותיו (כשהוא מתעורר) היא:                     תצפיות ישירות –  בשיטה זו החוקר יושב לצד התינוק הישן, צופה ומתעד אותה.
נשתמש דווקא בשיטה זו בגלל היתרונות שיש לה: דבר ראשון,