יחידה 6-מחוננים לקויי למידה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3634
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

יחידה
6 -מחוננים לקויי למידה מחוננים בעלי תגית/חריגות כפולה:גם מחוננים וגם בעלי לקויות למידה (מל"ל)-תפקודם נע סביב הממוצע. במושג המשולב יש תחושה של אי נוחות, של פרדוקס-מצד אחד מדובר על מישהו שחושב ברמה גבוהה ובעל ידע עשיר ורחב אך בו בזמן גם בעל בעיות:הפרעות התנהגותיות (כתוצאה מקשב וריכוז), הפרעות בכתיבה ובקריאה.
תלמידים ליקויי למידה  10-משפטים% מכלל האוכלוסייה.
מחוננים  3% מכלל האוכלוסייה.
תלמידים ליקויי למידה  2-5% מסך תלמידים ליקויי למידה+מחוננים.
ליקוי למידה-תסמונת שמופיעה אצל ילדים בעלי אינטליגנציה ממוצעת או גבוהה, ומתבטאת בקשיים ספציפיים בלימוד קריאה, כתיבה וחשבון, ביחס לרמה שמתאימה לבני גילם.
זיהוי מחוננים לקויי למידה מדוע קשה לזהות?
1. בעיתיות בהגדרה עדיין אין הגדרה מוסכמת וברורה, הדבר מקשה על זיהוי ואבחון.
2. הטרוגניות קיים מגוון רחב של סוגי מחוננות בשילוב עם לקויות למידה שונים:קריאה, כתיבה וחשבון.
3. הסוואה קיים טשטוש הדדי בין המחוננות ללקויות למידה-ההישגים בפועל סבירים, נעים סביב הממוצע, ההישגים אינם גבוהים באופן עקבי ברוב המקרים, ניתן לאתרם רק כשמתקיימות בעיות:שעמום, בעיות התנהגותיות.
מדוע חשוב לזהות?
זיהוי מוקדם …