ניהול והתנהגות ארגונית -קורס 13004

תקציר העבודה

שאלה 1
על פי המודל הדו גורמי של הרצברג לא תהיה מוטיבציה גבוהה לאנשי מכירות. זוהי תיאוריה שמניחה ששביעות רצון וחוסר שביעות רצון אינם נמצאים על ציר אחד. שביעות רצון היא תוצאה של גורמים הקשורים בעיסוק, עניין ואתגר בעבודה…
על פי תורת הציפייה של וורום תהיה מוטיבציה לעובדים אם המנהלים ישמעו לעצתו של דני פוקס. מוטיבציה נוצרת לפי תיאוריה זו באמצעות ציפיית הפרט שלפיה התנהגות מסוימת תגרום לתוצאה מיוחלת…
שאלה 2
הגישה הביהייביוריסטית הגישה מבוססת על העיקרון הפשוט שגירוי גורם לתגובה…
הגישה הפסיכו דינאמית גישה זו מתמקדת בתהליכים מודעים ובלתי מודעים של הפרט כמשפיעים עיקריים על הלמידה. עפ"י גישה זו יש להעלות מסרים מתוך הידע המודחק, מהזיכרון הלא מודע אל הזיכרון המודע …
שאלה 4
1 . הערכה ראשונית – הגירוי המפעיל בקטע המצ"ב הוא שדני מזומן לשיחה אצל מנהל בי"ס לרוקחות בעקבות אי הגשת תרגילים ונזיפה מאחד המרצים. מנהל הבי"ס מודיע לו שיצטרך להשלים את לימודיו בסמסטר קיץ אם ימשיך כך…
הלחץ לפי מודל P-E-FIT נוצר בשל חוסר התאמה בין מאפייניו של היחיד לבין מאפייני הסביבה.
עפ"י גישה זו מבחינים בשני סוגי התאמה..