פסיכולוגיה התפתחותית
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה התפתחותית: מינקות להתבגרות |
מילות מפתח | ממן 11, פסיכולוגיה התפתחותית האוניברסיטה הפתוחה, קורס 10493 |
ציון | 97 |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 1344 |
תקציר העבודה
קורס 10493, פסיכולוגיה התפתחותית ציון: 97
ממ"ן 11
קורס: פסיכולוגיה התפתחותית תאריך הגשה: 28.7.12
1 . התפתחות זה תהליך שבו חלים שינויים באדם, אצל ילדים ניתן לראות את השינויים ההתפתחותיים כאינדיבידואלים, כל ילד מתפתח בקצב שלו, לא ניתן לזרז התפתחות, על הילד לעבור את השלבים ההתפתחותיים וללמוד מהם. ישנם שני סוגים של התפתחות- שינוי כמותי- שזה שיפור ביכולת קיימת, ושינוי איכותי- יכולת חדשה שלא התקיימה לפני כן וסביב זה הילד מארגן את הידע שלו מחדש בשל כך. בנוסף, תהליך ההתפתחות צריך להיות מורכב מעוד גורמים כדי שיוגדר כהתפתחות:
שינוי סדיר- הוא שינוי שבו הילד מראה הבנה עמוקה יותר על ידע שאותו כבר רכש ובעקבות זאת ניתן יהיה להבין את השינויים הצפויים בעתיד. שינוי בעל כיוון- מראה לנו את טיב ההתפתחות, משהו שהיה בשרני וראשוני הופך למשהו ברור ומגובש.
–