עבודת סיום קורס האנטישמיות הנאצית מקורותיה הרעיוניים וזיקתה ללאומנות הגרמנית של שלהי המאה ה 19-

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3631
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

אנטישמיות נאצית מקורותיה הרעיוניים וזיקתה ללאומנות הגרמנית של שלהי המאה ה 19-   מבוא
1.1  רקע
 1.2 בין האנטישמיות המודרנית לאנטישמיות המסורתית
1 .2.1  האנטישמיות המודרנית, תוצר שלהי המאה ה 19-
1 .2.2 האנטישמיות הנאצית: מקורותיה הרעיוניים זיקתה של האנטישמיות הנאצית לאנטישמיות המודרנית של שלהי המאה ה 19
ייחודה של האנטישמיות הנאצית מדוע לדעת R. Byrens , השתנה היחס ליהודים בצרפת בעקבות הוצאת ספרו של דרומון "צרפת המיוהדת ייחודה של האנטישמיות החדשה באוסטריה לפי Pulzer  סיכום ומסקנות ביבליוגרפיה מטרת החיבור היא לבדוק את הקשר שבין האנטישמיות הנאצית שהתפתחה בשנות העשרים של המאה ה 20- בגרמניה לבין האנטישמיות המודרנית, תוצר שלהי המאה ה 19- .
לאחר הצגת רקע קצר, העבודה תציג את שורשי האנטישמיות המודרנית והלאומנית, את ייחודה של האנטישמיות הנאצית ומקורותיה הרעיוניים, ולבסוף יוצגו סיכום ומסקנות, כל אלה כדי להתייחס אל: שאלת המחקר:     במה ייחודה של האנטישמיות הנאצית והשערת המחקר: לאנטישמיות הנאצית יש זיקה לאנטישמיות המודרנית.
את המונח "אנטישמיות",  טבע לראשונה  העיתונאי הגרמני וילהלם מאר- 1879, בספרו "הדרך לניצחון הגרמניות על היהדות", שהיה בו כדי לבטא ולעורר באופן גלוי את רחשי השנאה וההתנגדות לחדירת היהודים ולהשתלבותם  במערכות החברה הגרמנית שהיו עד לקבלת האמנציפציה אסורים עליהם.  הביטוי "אנטישמיות" הפך במהרה למטבע לשון המבטא עמדה אידיאולוגית עוינת ליהודים,  שהופגנה במרץ רב במהלך השליש האחרון של המאה ה-19 בקרב תנועות וארגונים חברתיים ופוליטיים, בעיתונות ובספרות הפובליציסטית. מטרתם להוכיח את  היותם של היהודים גוף זר בתוך האומה הגרמנית האורגנית, וכי אין הם ראויים למעמד החוקי אליו הגיעו, ומשום כך יש להשיב את הגלגל לאחור ולבטל את האמנציפציה. החידוש ביחסי האיבה כאן הוא באופי הטיעונים, שאינם נובעים יותר מטעמים שעל בסיס תפיסה דתית מסורתית אלא מטיעונים חילוניים וגזעניים.