סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות הגדול והאיכותי ברשת
  • פרסם עבודה
  • התחבר

סיכום קורס תכנון פיתוח ויישום תכניות לימודים

סיכום בפסיכולוגיה

₪100.00 – 
לרכישה והורדה מיידית
קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
מוסד לימוד האוניברסיטה הפתוחה
סוג העבודה סיכום
פקולטה חינוך
מקצוע פסיכולוגיה
מילות מפתח חינוך, יישום, לימודים, פיתוח, פסיכולוגיה, תכנון, תכניות
שנת הגשה 2012
מספר מילים 27429

תקציר העבודה

יחידה 1 – קביעת מטרות המודל של טיילר – שיקולים למטרות:
מורכב מ-4 שלבים לפיתוח ת”ל: קביעת מטרות, תכנון וארגון תכנים ופעילויות לימודיים, הפעלת התכנים בצורה יעילה, הערכת תוצאות התכנית.
טיילר רואה 3 מקורות עיקריים לשיקולי-דעת בתהליך קביעת החלטות על מטרות החינוך:
1.       צורכי החברה:
הכשרת הלומד להשתתפות מלאה בחב’ בה הוא מתחנך: מסירת תרבות העבר (מאופיינת ע”י הצד הסטטי שבה), והכשרת הלומד להיקלט בחברת העתיד המשתנה (מאופיינת ע”י הצד הדינמי שבה).
·        התפתחות הטכנולוגיה – על מתכנני המדיניות החינוכית, המתייחסים להיבט הטכנולוגי, להחליט האם להכשיר אנשים למיומנויות ולהתמחויות ספציפיות, או שמא להדגיש בעיקר תהליכי חינוך (המאמנים את הלומד בשיטות של קבלת החלטות ויכולת הסתגלות למציאות משתנה). ככל שחברה מתפתחת מבחינה טכנולוגית וארגונית, כך מתמשך זמן החינוך הפורמלי.
·        התפתחות הכלכלה – מדינת ישראל ענייה במשאבים טבעיים, ותקציב הביטחון שלה גדול מאוד.            החתירה לעצמאות כלכלית מחייבת הקטנת הפער בין הייבוא לייצוא. אחת הדרכים לכך היא: כחול לבן – העדפת תוצרת ישראל (צורך של מדינות עניות במשאבים להתמחות). מדינה קטנה וענייה מסוגלת לייצר ולהתחרות בתוצרתה עם מדינות גדולות ועשירות, רק אם היא מגיעה להתמחות בשטחים מסוימים, תוך ניצול תנאיה המיוחדים והפוטנציאל האנושי שלה. ואמנם, בזכות התמחותו של איש המקצוע בישראל, מסוגלת המדינה לייצא תוך התחרות עם מדינות אחרות. מגמות ההתפתחות הכלכלית מצביעות על מקומו החשוב של הגורם האנושי במערכת. מכאן הצורך בחיזוק היסודות הטכנולוגיים בתה”ל הכללית ובפיתוח תכניות של התמחות מקצועית, החשובים והחיוניים למדינה מבחינה כלכלית.
·        משטר מדיני – אופי משטר החב’ קובע את הכיוון המרכזי במטרות חינוכה. משטר מדיני יכול להשתנות ולגרום למהפכה במטרות החינוך. גם מעבר ממדינה במצב קולוניאלי למדינה עצמאית, מחייב קביעת יעדים חדשים (שכן בתי-הספר במדינה תחת שלטון קולוניאלי משתמשים, במקרים רבים, בתה”ל שהכתיבה המדינה השלטת).
·        מצב מדיני – גם המצב המדיני המיוחד של החב’ משפיע על מער’ החינוך שלה. אין ספק שמעמדה המדיני של ישראל משפיע על מטרות החינוך (הקמת פנימיות צבאיות והצורך להכשיר עתודות של כ”א עוד לפני הגיוס לתפקידים מקצועיים שהצבא זקוק להם, מסגרות הגדנ”ע ושל”ח). שיפור רמת ההשכלה, רמת הטכנולוגיה ובעיקר דמותו הרוחנית של האזרח הישראלי ואיכותו האנושית, הם תנאי הכרחי לקיומו הפיסי של העם. ·        קליטת עלייה – קליטת העלייה היא אחת המשימות החשובות והחיוניות במדינת ישראל, ויש לה השלכה ישירה על תכנון המער’ החינוכית: הצורך להחיש את תהליך המעבר של בני עולים, שחלקם באו מארצות בעלות רמה טכנולוגית נמוכה, לחיים בתנאים של המשק הישראלי; הצורך לגשר על השוני בתרבויות ועל שלל השפות ויחד עם זאת לשמור על ייחודן של המסורות השונות – מכתיבים פעולות רבות של החינוך בישראל. ·        איכות הסביבה – החב’, שהיא ארגון ציבורי, שמה לה למטרה ללמד לשמר את הסביבה הטבעית שבה אנו חיים. החב’ נעזרה במער’ החינוך לפיתוח תודעת הגנת הטבע והצורך האקולוגי לשמר צמחים מוגנים (שיעורי טבע, טיולים, חומרי למידה מיוחדים). הצלחת פעולה זו היא עדות ליכולת מער’ החינוך לשרת ביעילות מטרות חב’. ·        ניתוח צורכי החב’ בהווה וחיזוי העתיד – אחת הבעיות בפניה עומדים מתכנני ת”ל, הינה ניתוח צורכי החב’.   ניתן לעשות זאת, למשל, בעזרת סקרים של מצב קיים. אולם סקר של מצב קיים אינו מספיק לצורך תכנון מטרות החינוך שישרתו את צורכי החב’, וזאת משתי סיבות:
1 .       סקר של מצב קיים מתאר נטיות והרגלים הקיימים בחב’ על עיוותיהם. הצגת הנטיות וההרגלים הקיימים בחב’ כנורמה שלקראתה יש לחנך, עלולה לחזק עיוותים קיימים.
2.       סקר של מצב קיים מתאר את המצוי בהווה, בעוד שהמצוי היום לא יהיה מצוי מחר. ניתן לומר, שכל מי שעוסק בתכנון מטרות החינוך – עוסק בחיזוי העתיד. לפיכך יש צורך בהתארגנות ובהיערכות מיוחדת של העוסקים בתכנון מטרות החינוך, ובפעולה החינוכית בכלל, שתאפשר הסתכלות אל העתיד.
ניתן לסכם ולומר, שתכנון הפעולה החינוכית והצבת מטרות החינוך הם תכנון פעולה של ההווה לקראת העתיד. במסגרת התכנון יש לנתח גם צורכי חב’ וגם להביא בחשבון תחזיות בדבר התפתחות החב’ האנושית בעתיד. חקירת החב’ בהווה וחיזוי תהליכים חשובים בעתיד, ממקדים את בעיות החב’ בשאיפות אנשיה ובצרכיה.
הכרת בעיות החב’ והכרת הקשיים בפתרונן, מסייעות להחליט כיצד להדריך את הלומד בתהליך החיברות שלו, אילו תכנים להדגיש ולאילו מגמות לכוון.

₪100.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

זו לא בדיוק העבודה שחיפשת?
יש לנו עוד עבודות מסוג סיכום בפסיכולוגיה שעשויות לעניין אותך!

עבודות בתחומים דומים

  • – – קורס: 14031 מחקר איכותני בחינוך – האוניברסיטה הפתוחה - ממ"ן 12 ציון 83
  • 10106 - תכנון לימודים, הוראה והערכה - ממ"ן 14 ציון 100
  • הצעה לפרוייקט לפיתוח אוריינות סביבתית – יער יתיר ככלי…
  • 10106 - תכנון לימודים, הוראה והערכה - ממ"ן 12 ציון 90
  • העצמי הניטשיאני בעידן המידע (סמינריון)

מקצועות

  • אמנות ומוסיקה (423)
  • אנגלית (275)
  • אנתרופולוגיה (369)
  • ביולוגיה (524)
  • גאוגרפיה (178)
  • היסטוריה וארכיאולוגיה (1,537)
  • הנדסה ותעשייה (153)
  • חינוך (1,921)
  • חשבונאות (488)
  • יהדות (349)
  • כלכלה (1,065)
  • מדעי המדינה ויחבל (2,656)
  • מדעים (350)
  • מנהל עסקים וניהול (5,873)
  • משפטים (2,007)
  • מתמטיקה ומדעי המחשב (164)
  • סוציולוגיה (1,151)
  • ספרות, שפה ולשון (551)
  • ספרנות ומידענות (35)
  • סקירות ספרות (249)
  • עבודה סוציאלית (307)
  • פילוסופיה (303)
  • פסיכולוגיה (2,017)
  • קולנוע ותאטרון (489)
  • קרימינולוגיה (785)
  • תחומים אחרים (422)
  • תיירות (141)
  • תקשורת (1,933)

סוגי העבודות ב-סמרטר

  • דו"ח מעבדה
  • הצעת מחקר
  • מבחן
  • ממ"ן
  • סיכום
  • סיכום למבחן
  • סקירת ספרות
  • עבודה אקדמית
  • עבודת גמר
  • עבודת סמינריון

מאמרים נוספים

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
  • עבודה סמינריונית לדוגמא

מוסדות הלימוד

אוניברסיטת אריאל בשומרון אוניברסיטת בן-גוריון אוניברסיטת בר-אילן אוניברסיטת חיפה אוניברסיטת רייכמן אוניברסיטת תל-אביב אורט בראודה בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב האוניברסיטה העברית, ירושלים האוניברסיטה הפתוחה הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל המכללה האקדמית אשקלון המכללה האקדמית בוינגייט המכללה האקדמית בית ברל המכללה האקדמית גבעת וושינגטון המכללה האקדמית גליל מערבי המכללה האקדמית הדסה ירושלים המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין המכללה האקדמית נתניה המכללה האקדמית עמק יזרעאל המכללה האקדמית תל-אביב - יפו המכללה האקדמית תל-חי המכללה למינהל המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן המרכז האקדמי פרס המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הקריה האקדמית אונו מכון טכנולוגי חולון מכללת אורנים מכללת אחוה מכללת כנרת מכללת לוינסקי לחינוך מכללת סמינר הקיבוצים מכללת ספיר שלוחת דרבי בישראל
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
  • מפת האתר
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.