סמינריון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 5284
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תוכן העניינים
1.       מבוא. –..3
2 .       חברת הוט. 4
2 .1. היסטוריה של חברות הכבלים. 4
2 .2. שיעורי אחזקה בחברת הוט. 4
2 .2. השירותים ונתח השוק של החברה. 5
2 .3. ביצועי המנייה. 5
3 .       ניתוח הענף לפי פורטר. .6
4 .       מצב קיים. 8
4 .1. שידור אנלוגי 8
4 .2. שידור דיגיטלי 8
4 .3. שידור אינטרנטי .9
4 .4. אתר האינטרנט הקיים של החברה. 9
4 .5. תשתית האינטרנט של החברה. 9
5.       הצעה ליישום – שירותי כבלים אונליין ע"ג רשת האינטרנט. 10 5.1. כללי 10 5.2. תרשים תהליך הרשמה לשירות כבלים באינטרנט. 11
5.3. היתרונות הגלומים בשירות. 12
5.4. יישום מערכת CRM 14
5.5. הקמת פורום WEB2 משפטים 5.6. תופעת הזנב הארוך משפטים 5.7. אתגרים ביישום 16
6 .       רגולציה. 17
6 .1.
סוגיות ביישום הרגולציה. 17
7.       השגת יתרון תחרותי בר-קיימא. 18
1 .     מבוא:
בשנה החולפת עמדה קבוצה של בכירי משרד התקשורת במשרדיה של אחת מחברות התקשורת המובילות בארץ ולא האמינה. על מסך הטלוויזיה שמולם הוצג סרט באיכות HD שלא הגיע מהשידור הרציף אותו מפעילה החברה אלא משרת שהעביר אותו על גבי רשת האינטרנט.
"אפשר היה כמעט לשמוע את האסימון נופל" מעיד גורם שנכח באירוע, "הם פתאום קלטו שנושא שממנו התעלמו במשך שנים נחת פתאום מולם".
צפייה בסרט באיכות HD על גבי רשת האינטרנט הוא רק הסימפטום הראשון לפירוקו המתקדם של הקונספט הנקרא טלוויזיה ויצירת הגדרות חדשות מבחינה טכנולוגית, פונקציונאלית, פיננסית ורגולטורית.
בשנים האחרונות כללה הטלוויזיה הן את המסך המרובע והן את התוכן המועבר באמצעותו לצופה, הרי שהיכולת להעביר שידורי וידיאו למחשבים אישיים ולטלפונים סלולאריים ביצעה את ההפרדה שבין הקופסה לבין התוכן.
הממירים הדיגיטליים המקליטים מאפשרים לנו לצפות בתוכן בשעה הנוחה לנו, ללא קשר למועד השידור המקורי של התוכן, ואף לעשות כן ממרחק של יבשת. שירותי הווידיאו בעולם ובישראל, הגם שרובם עדיין לא פיצחו את הדרך להבטחת הרווח שהיה נהוג בשידורי הטלוויזיה בעשרות השנים האחרונות, הפכו את הצופה למלך, ואת המשדר לנתין המבקש לרצות אותו באמצעות היצע תכנים שאמור לקלוע לטעמו האישי, לא רק המשפחתי והדמוגרפי. בשטח נרקמים כל העת מיזמים לאספקת תוכן על גבי האינטרנט. חברות הסלולאר סלקום ופרטנר משדרות זה יותר משנה סדרות וסרטים עבור מכשירי הסלולר בדור השלישי. אתרי הערוצים המסחריים של "קשת" ו"רשת", כמו גם האתר של חברת "יס" ואתרים פיראטים כאלו ואחרים פועלים זה שנים, בגלגולים שונים, להעברת תוכן טלוויזיוני באמצעות דפדפן המחשב. המשותף לכל הרשימה שלעיל הוא האפשרות לצפות בתכנים מוקלטים בלבד, האם זוהי המילה האחרונה? – סביר להניח שלא.
עבודה זו מוגשת במסגרת סמינר שווקים אלקטרוניים לקראת תואר מוסמך במנהל עסקים באוניברסיטה הפתוחה. במרכזה של עבודה זו עומדת חברת "הוט", כיום חברת טלוויזיה רב ערוצית בכבלים, אינטרנט וטלפוניה.  ברצוני להדגיש כי עבודה זו מתמקדת בשירותי הכבלים ולא בשאר השירותים המסופקים ע"י החברה כגון האינטרנט והטלפון.
מטרת העבודה הינה לסקור את השינויים אותם עברה חברת "הוט" ואת השינויים שעליה עוד לעבור בדרך לעידן האינטרנטי – שידורי כבלים אונליין ע"ג רשת האינטרנט.
בעבודתי אתייחס בין השאר לאספקטים טכנולוגיים, פיננסים ורגולטורים.