להבין סרטים אופ סמסטר חורף 2012

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1633
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

להבין סרטים – מטלת מנחה מס' 11
צילום קולנועי ומיזנסצנה
1 א. תארו בקצרה את דמותו של מוריס  התייחסו למידע הניתן לאורך הסרט כולו מוריס, גבר לבן מהמעמד הבינוני בורגני בשנות ה- 40 לחייו, חי בפרבר לונדוני יחד עם אשתו העקרה מוניקה. מוריס בעל סטודיו לצילום וביחס לסביבה המשפחתית שלו נחשב לסיפור הצלחה:  נשוי באושר, הוא ומוניקה קנו בית חדש ומפואר שבעיצובו מוניקה משקיעה את חייה, מחזיקים שני רכבים, ריהוט ביתם יוקרתי וכו'. אמו של מוריס נפטרה כשהיה צעיר ואת מקומה תפסה סינתיה, אחותו המבוגרת ממנו בארבע שנים.  אביו נפטר גם כן כמה שנים לאחר מכן ומוריס מעיד כי העדר התייחסותו של האב למותה של אימו הכעיס והרחיק אותו מאביו ולכן לסינתיה תפקיד כה מרכזי בהתבגרותו מכיוון שימשה לו כתחליף אם – "היא נתנה לי המון אהבה" וממוקמת במקום מאוד רגיש בחייו. בנוסף, מוריס היה שותף לגידול רוקסן בתה הממזרית של סינתיה וקשור אליה רגשית, תמונתה של רוקסן כשהייתה קטנה היא תמונת הפנים הראשונה שצילם מוריס ומונחת בסלון ביתו עד היום. הפער הכלכלי בינו לבין אחותו מודגש בעיקר בסוף סצנת הביקור כאשר מוריס נותן כסף לסינתיה שהוא עוזב.
הפעולה נראית טבעית, לא מתוך דיאלוג או הקשר עלילתי ולכן ניתן להבין שמוריס נוהג לעשות זאת. קיים מתח לא פתור בין שתי הנשים המרכזיות בחייו, אשתו מוניקה ואחותו סינתיה שבסיסו סודות ושקרים שכל אחת מהן נושאת ומסתירה מהשנייה. מוריס כלוא בין השתיים ומנסה לתמרן בלי לפגוע או לנגוע בנקודות הרגישות של כל אחת מהן.