מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 93
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2172
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלה:
ממן 11
קורס:
מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים (10292).
שאלה1
א. התזה של אריאס מתמקדת ב- 2 טענות עיקריות. הראשונה מדברת כל כך שמשמעות המושג"ילד" כפי שאנחנו מכירים אותו היום לא הייתה קיימת כלל עד המאה ה-17באירופה , ורק מהמאה הזאת התחילה ההיווצרות ההדרגתית של המושג והכרה בכך שילד אינו זהה למבוגרים והינו בעל תכונות וצרכים שונים. הטענה השנייה היא למעשה ההוכחה לטענה הראשונה והיא מדברת על כך שהמושג "ילדות" אינו אוניברסלי וטבעי או טריביאלי , אלא תלוי תרבות.
כדי להוכיח את טענותיו אריאס חוקר 5תחומים שונים. התחום ה-1 שעליו מדובר הוא השפה (הלשון). זה מתחיל בדבר הכי בסיסי מילים שמציינות תקופות שונות של ילדות כמו "פעוט", "תינוק",נער וכו' לא היו קיימות כלל עד המאה ה-17. ההבחנה היחידה שהייתה קיימת באותה תקופה היא חלקות החברה למעמדות- המעמד הנמוך- העניים והמעמד הגבוה- העשירים. המילים הקשורות להגדרת קבוצת הגילאים התפתחו בצורה הדרגתית מאוד והגיעו לתודעה רק במאה ה-19.
למרות שמילה "ילד" הייתה קיימת לשונית,משמעותה הייתה רחוקה מזו המוכרת לנו כיום, היא שימשה להגדרה של אדם במעמד נמוך,כמו משרת או שוליה. לדוגמה בני מעמד גבוה ששימשו כשוליות כונו "ילד" על ידי הבכירים מהם לאורך …