עבודה בתכנון פתוח ויישום ת"ל
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | ממן 13 - ציון 95 |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 2319 |
מספר מקורות | 5 |
תקציר העבודה
בס"ד מטלת מנחה (ממ"ן )
1 3
הקורס:
10106 – תכנון פיתוח ויישום תוכניות לימודים תאריך הגשה:24/12/11
שאלה מספר 1
עקרונות בבחירת תכנים :
המקצוע שבחרתי הוא :זהירות בדרכים.
1. השיטה הפרגמטית:
שלב ראשון: מפתחי התכנית בונים תכנית שיש לה חשיבות מעשית (= פרגמטית), חברתית, פילוסופית או מקצועית. פעמים רבות אלו תכניות-לימוד בעלות משמעות עבור אוכלוסיית התלמידים. שלב שני: מפתחי התכנית בוחרים תכנים אשר קשורים בנושא התכנית. התכנים נלקחים ממגוון של תחומי-ידע: ספרות, היסטוריה, אמנות, פיסיקה, אזרחות, פסיכולוגיה ועוד-..3.
2.השיטה הדיסציפלינרית:
שלב ראשון: מפתחי התכנית במקצוע לימודים מסוים מזהים את העקרונות המרכזיים, המושגים הבסיסיים, חוקי היסוד ושיטות המחקר של אותו מקצוע כפי שהוגדרו ונקבעו על ידי מומחי המקצוע.
שאלה מספר 2: השיטה לארגון תכנים המתיישבת עם גישתו של ברונר על מבנה הדעת היא שיטת ארגון סלילי: הסבר מהו ארגון סלילי: זהו שילוב של ארגון אנכי וארגון אופקי —
שאלה מספר 3: היסטוריית למידה- בשני הקשרים:
1. בהקשר הראשון היסטוריית למידה קשור בהחלטות קוריקולאריות ביחידה 3 הוא: מפתחי התוכנית צריכים לאסוף מידע לגבי:
· מספר שנות הלמידה הפורמאלית של התלמידים · מסלולי הלימוד של התלמידים: חינוך מיוחד, חינוך מקצועי, קורסים למחוננים וכדומה. הסבר: לפני שמפתחי תוכנית הלימודים מקבלים החלטות קוריקולאריות הם צריכים .
שאלה מספר 4: לפי מאמרה של תמר לוין : "תוכנית הלימודים עידן הטכנולוגי" – השינויים הטכנולוגיים אשר השפיעו על אופי מערכת יחסי הגומלין בין מורה- תלמידים בסיטואציות מגוונות של הוראה/למידה הם: –
שאלה מספר 5: א-"הרמה האישית" – מורטנסן הציע מערכת הנחות המגדירה את תופעת התקשורת. אחת מהנחותיו הינה שהתקשורת הינה פעילות גומלין.
פעילות גומלין זו יכולה להתרחש בין ברמה האישית ובין ברמה הבין –אישית.
כלומר: תקשורת מתרחשת בכל עת שבני אדם מעניקים משמעות לאותות.
ב-"התנסות ישירה מכוונת" – אחד המודלים למיון המדיה, הינו מודל החרוט של דאיל. דאיל בנה פירמידה שחלקה העליון הינו למעשה התנסות הלומד באמצעות סמלים מילוליים וחלקה התחתון הינו התנסות ישירה מכוונת.