הקולנוע הישראלי במפנה האלף

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח ,
ציון 91
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2259
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

גולים בגבולם – הקולנוע הישראלי במפנה האלף ממ"ן 11
חלק א' תשובה לשאלה 1
על פי פרק המבוא במקראת הקורס, אמצעי הזמן והמרחב הייחודיים לקולנוע הגבול הוא שימוש בגיבורי הסרטים של שנות התשעים המנסים להתנתק מהקולוניליזם של שנות השמונים ומתעסקים עם השלב שלאחריו, הפוסט קולונלאלי , בשלב זה מנסים הגיבורים לגבש לעצמם זהות חדשה, מנותקת מהזהות בה בחנו את הגבולות הלאומיים של הארץ.    בקולנוע שנות התשעים בחרו לעסוק בגבולות הפנימיים, החברתיים והתרבותיים. שלב גיבוש העמדה החדשה שבין חיפוש גבולות חיצוניים למציאת גבולות חדשים פנימיים הינו שלב לימינלי , שלב ביניים בו עדין מחפש הגיבור את גבולותיו ובוחן מי הוא לאחר תקופת הקולוניליזם[DC1] .
 "קולנוע הגבול מציג מצב של היקבעות, – תשובה: 18/20 (הגדרת מושגים) + 18/20 (המחשה דרך סרטים) =
3 6/40 תשובה לשאלה 2
במדריך הלמידה של הקורס, פרק 1 , מבוא עמ' 16 עומדים על הדומה והשונה בין קולנוע הגבול של שנות התשעים שהופיע לאחר האינתיפדה הראשונה לבין אינתיפדת אל אקצה ובין זרם מוקדם יותר של סרטים "הרגישות החדשה" המאפיין את הסרטים שהופיעו לאחר מלחמת ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים.                                                                                                         כבר לפי מועד הופעתם של הסרטים משני התקופות ניתן לזהות –
תשובה: 30/30 (השוואה בין רגישות חדשה לבין קולנוע הגבול) +
8 /10 (השוואה בין הקולנוע הפוליטי לקולנוע הגבול) = 38/40 חלק ב' תשובה לשאלה 4
פוסט ציונות – עדי אופיר (2001) , מציע לדון בפוסט ציונות כפי שדנו עוד קודם בפוסט מודרניזם, דהיינו מודרניזם ופוסט מודרניזם אינן נפרדות האחת מהשנייה, משום שהאחת (הפוסט מודרניזם) דנה ובוחנת את התקופה שקדמה לה, המודרניזם, תקופה של קדמה תעשייתית, פוליטית וכלכלית-
תשובה: 8/10 (הגדרת המושג) + 9/10 (המחשה דרך סרט) = 17/20 ציון סופי: 91/100 הערכה סופית: ממ"ן יפה מאוד, שמעיד על חשיבה ביקורתית ערה.  [DC1]נכון