תקשורת כתרבות
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת כתרבות |
מילות מפתח | ממן 11, פתרונות ממנים האוניברסיטה הפתוחה, תקשורת, תקשורת כתרבות |
ציון | 96 |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 764 |
תקציר העבודה
על פי "מבנים תרבותיים" מאת אלכסנדר ותומפסון המושג "תרבות" קשור למושג "מעמד" בכך שהתרבות שאנשים צורכים מושפעת מהמעמד שהם נמצאים. מעמד הינו אחד הסיווגים הנפוצים ביותר בחברה והוא נגזרת של תעסוקה והכנסה. כל בן מעמד מסויים נמצא המרחב הפרטי הופך להיות חלק מהמרחב הציבורי הם מתערבבים.
בנוסף התוכנית שברה את החלום האמריקאי הגיבור של תוכנית הארוח הוא הניגוד האירונישל החלום האמריקאי שאוהב מושלמות, יופי, חוזק, בעזרת ניתוח זה נראה שאנחנו מייצגים אנשים באמצעות תמונה תוך שימוש במגוון גדול של אמצעים חזותיים. אשר מתבצע בתהליך של סימון שבאמצעות הסימנים נבנית משמעות. ובתהליך של המשמוע נוצרת המשמעות זהו תהליך מצווה שמנחה אותנו כיצד להבין את התמונה. בניתוח סמיוטי מושתת על סימנים שמרכיבים את הטקסט גוונים,צורות, תנוחות,שימוש בתאורה וכו.. נבחן את השימוש החזותי.