ניהול השיווק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1122

תקציר העבודה

ציון: 98
עבודה מצוינת!   ממ"ן 14 שאלה 1
הטענה אינה נכונה. [m1]  ערוץ שיווק מעביר סחורות מן היצרנים לצרכנים תוך גישור על פערי הזמן, המקום והבעלות המפרידים בין הסחורות והשירותים לזקוקים להם.
מקצת התפקידים מתנהלים בתזרים לפנים של הפעילות, מן החברה אל הלקוח; אחרים מתנהלים בתזרים לאחור, מן הלקוחות אל החברה (ישנם גם פקידים המתנהלים בזרימה דו כיוונית).
בד"כ התנועה בערוצים הנה תנועה לפנים של מוצרים, אך ישנם גם ערוצי זרימה הפוכה: שימוש חוזר במוצרים, חידוש מוצרים לצורכי מכירה מחודשת, מחזור מוצרים, פינוי מוצרים ואריזות בגמר השימוש.
כאשר ישנה זרימה הפוכה, כמו במקרה של מחזור, הצרכן מעביר מסרים ליצרן, כדוגמת בקשות מיוחדות לגבי המוצר, משוב ועוד. כאשר מתקיימת זרימה הפוכה, כל הצדדים נשארים בתפקידיהם ללא שינוי, כך שגם אם הצרכן ממחזר אינו הופך ליצרן של דבר-מה.[m2]  מטרת הזרימה לאחור היא להקל על האינטראקציה בין הצדדים אך בוודאי לא לשנות את תפקידיהם בתהליך. כך שלצרכנים תהיה גישה ליצרנים בכל הקשור לבקשות מיוחדות, טענות ופידבק, היצרנים מצידם, אשר יקבלו את כל הנ"ל ידעו להתאים את פועלם בהתאם לשוק אליו פונים.
שאלה 2[m3]  הטענה אינה נכונה. מערכת שיווק רב ערוצים הנה מערכת בה החברה מפעילה שני ערוצי שיווק או יותר כדי להגיע לפלח אחד או יותר של לקוחות. יתרונותיה: הרחבת ההפצה, עלות ערוץ נמוכה ומכירה מותאמת, חסרונותיה: חיכוכים ובעיות שליטה.
ערוץ שיווק ישיר הוא בעצם ערוץ אפס רמות, כלומר, ערוץ שיווק בו אין גורמי ביניים והמסר מועבר ישירות מהיצרן לצרכן ללא מתווכים. מקורו של השיווק הישיר הוא בדיוור ישיר ובשיווק באמצעות קטלוגים כולל שיווק טלפוני, שיווק בערוצי הקניות בטלוויזיה וקניה אלקטרונית (דרך אתר אינטרנט של היצרן). שיווק עקיף הנו בעצם שיווק בו יש שימוש בגורמי ביניים באסטרטגיה.
האופציות אותן מציג בנק מזרחי טפחות, בנקאות אישית (פנים אל פנים בבנק מול הפקידים עובדי הבנק) או דרך אתר האינטרנט, שתיהן מהוות ערוץ ישיר זאת כיוון שאין דרגי ביניים באמצע. היצרן (הבנק), פונה ..
 [m1]23 נקודות  [m2]יחד עם זאת,  ללא יוזמת הצרכן להפוך את כיוון הזרימה לאחור, לא יתבצע המחזור. חשוב להדגיש זאת.
 [m3]
5 נקודות