התנהגות ארגונית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 98
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1621

תקציר העבודה

ציון: 98
עבודה מצוינת!   ממ"ן 15 שאלה [m1] 1
נימוק ביסוס טכסיס בניית קואליציה מתרחשת כאשר אדם מבצע פעולות אקטיביות לשכנוע גורמים אחרים לתמוך ברעיון שלו אך ללא מתן תמורה כלשהי בעבור תמיכה זו.
במקרה זה, עמוס ניגש לראשי צוותים אחרים בחטיבה על מנת לשכנעם בנכונות הרעיון שלו, וכתוצאה מכך, לקבל את תמיכתם בהצגתו מול רווית על מנת שבסופו של דבר יאושר המימון לפיתוח הפולימר.
"… פנה לראשי צוותים אחרים בחטיבה וביקש מהם ללחוץ על רווית, כדי שתשנה את דעתה… " בניית קואליציות בעת מחלוקת בין גישות יכול אחד הצדדים לגייס דעת מומחה מחוץ לארגון על מנת להוכיח שגישתו נכונה יותר. גיוס מומחה הוא תכסיס כאשר היועץ החיצוני הוא "מטעם", כך שידוע מראש במי יתמוך.
כמו במקרה זה, עמוס מגייס את פרופ' איתן, מומחה מבחוץ, אשר ידוע מראש שתומך בעמדתו של עמוס, על מנת לשכנע את רווית לאשר את המימון הנדרש. עמוס אף מסכם עם הפרופ' מה בדיוק יאמר, כך שברור מאוד שפרןפ' איתן בא על מנת לתמוך בצד של עמוס.
"… פנה עמוס לפרופ' איתן, רופא בכיר ומנתח בעל שם עולמי, שהתלהב ממצאיו הראשוניים של עמוס. עמוס ביקש ממנו לשכנע את רווית ואף תיאם איתו את הדברים שיאמר לרווית" שימוש במומחים מבחוץ שליטה בסדר היום היא בין היתר היכולת להחליט מה חשוב יותר ופחות (למשל בישיבה).
במקרה זה, רווית, מנהלת את הישיבה ולה יש את השליטה להחליט אילו נושאים יועלו ומתי, אם בכלל. במקרה זה, משתמשת שכח זה על מנת למנוע מעמוס להציג את ממצאיו כיוון שהם מנוגדים בתכלית לדעתה.
"רווית, שניהלה את הישבה, דחתה את הצגת ממצאיו שוב ושוב. לאחר שלוש שעות ציינה כי "כולם עייפים" ועמדה לסיים מבלי שעמוס הספיק להציג" שליטה בסדר היום מדובר בקריטוריונים שאין בארגון מנוס אלא להתחשב בהם, גם אם לעיתים אין הם בהכרח מהותיים.
כמו במקרה זה, עמוס נשען על פרוטוקול החברה על מנת לא לאפשר לרווית לסיים את הישיבה לפני שהספיק להציג את ממצאיו. וכיוון שמדובר בפרוטוקול החברה, רווית לא יכולה להתנגד לכך, אחרת תעבור על נהלי הארגון.
"עמוס התעקש וטען כי פרוטוקול החברה מחייב לסיים רק לאחר שכל הצוותים סיימו את הצגת עבודותיהם" נפנוף ב"קריטוריונים" השמצה נועדה לשם השחרת פניו של היריב, תיאור שלילי שאין לו ביסוס במציאות. הפיכת אדם לשעיר לעזאזל היא הצגתו כגורם למכלול של בעיות.
כמו במקרה זה, רווית ומתן טוענים שמניעיו של עמוס אינם טהורים (כבוד, רדיפת בצע), דבר שאינו נכון, ושפעולותיו (הפצת מידע) יגרמו לנזק חמור לארגון.
"אמרה בכעס… בשביל המוניטין והרצון לתהילה אתה מוכן למכור אותנו!… מתן, סגנה של רווית, טען שכל מניעיו נובעים מרדיפת כבוד וכי הפצת המידע הבלתי אחראית שלך תעלה לנו ביוקר…" השמצה, שעיר לעזאזל שאלה 2[m2]  נימוק ביסוס שלב במודל הבעיה, שיבוש בתפוקת המפעל וקושי לעמוד בלוח הזמנים, נובעת מתקלות שונות.
"… כמות התקלות, שצצו ברצף ואשר שבשו משמעותית את תפוקת המפעל ואיימו על האפשרות לעמוד בלוח הזמנים שקבע" זיהוי הבעיה ///  [m1]20  נקודות  [m2]30 נקודות שימי לב שבמבחן ייקחו רק את 10 השלבים הראשונים. אז הקפידי לציין רק 10 שלבים, ובחרי את אלו שאת הכי בטוחה לגביהם.