פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1052
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

ממ"ן 12
שאלה
1 א.      הנתונים המתוארים בכתבה תואמים את הממצאים השונים המופיעים במאמר בהיבט של השפעת איכות התזונה על האינטליגנציה, קיים קשר בין ליקויי תזונה וירידה באיי קיו, קיים קשר בין המרכיבים התזונתיים (ויטמינים ומינרלים) לבין איי קיו והאינטליגנציה הבלתי מילולית.
 בכתבה מדובר למעשה בילדים שמראים שיעור גבוה של השמנה בגיל צעיר, כאשר מדובר בילדים ממצב סוציו אקונומי נמוך צפויים למצוא תוצאות פחות טובות. בנוסף קיימת מציאות לקויה בה רובן של האמהות לילדים שמנים אינן תופסות את ילדיהם ככאלה, הבעייתיות אצלן היא חוסר מודעות, חוסר הערכה נכונה ונבונה של המצב ובהתאם לכך אינן נוקטות טיפול הולם. כמו כן, רוב הילדים בעלי עודף משקל או השמנת יתר דומים בגיל, במוצא, בצפיפות דיור, הכנסה, השכלה ומשקל האמהות שלהם.  לפיכך ניתן לראות מתאם דומה העולה במאמר לפיו, הסטאטוס החברתי, ההכנסה הכספית וההצלחה בלימודים קשורים בקשר הדוק לאיי קיו גבוה. ולהפך, אי הצלחה חברתית, אבטלה ועוני קשורים לאיי קיו נמוך. במחקר נמצא מתאם בין צריכת המזון לנתוני איי קיו. (1989(Sigman, Neumann, Jansen &Baribo,. במחקר הוכח כי סימפטומים פסיכולוגיים נמנים עם ההשפעות הראשונות המופיעות כשצריכת הוויטמינים קטנה מן הרמה הרצויה.  (Heseker, Kneehler, Westenhoefer& pudel,
1 990) .
במחקר נידונו התפריטים שילדים אוכלים בבתי ספר ממלכתיים מדי יום, בהם ניתן למצוא הרכבי מזון של צבעים וטעמים סינתטיים, חומרים משמרים, ושל סוכרוזה, כמי שהוצגו בכתבה כאותם ילדים בעלי עודף משקל או השמנת יתר. במחקר חקרו את התוצאות של שינויים בהרכב המזון, ומצאו כי רכיבי המזון שבוטלו חלקית (רכיבים –