סוגיות בחינוך מיוחד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1446

תקציר העבודה

ממן
1 2
שאלה
1 א.      לדעתי אורי כן מתאים להגדרה זו מכיוון שאורי הוא ילד פיקח מאוד כלומר יכולתו האינטלקטואלית לפי ההגדרה היא ממוצעת ומעלה, אך יש לו קשיים בתפקוד הקוגניטיבי בשפה,קשה לו להתבטא,הוא משבש מילים ויש לו מחסור במילים. כמו כן יש לו בעיה לפי ההגדרה בהתמצאות במרחב ובתאום התפיסתי תנועתי,הוא נתקל בקוביות גדולות ומתקשה לשחק במשחקים במרחב. הבסיס לליקויים האלה אצל אורי כנראה נובעים מהליקוי הנוירולוגי שקרה לו בהיותו תינוק כשסבל מזעזוע מוח וזה השפיע על ההתפתחות המוטורית שלו. בנוסף אורי היה מאז ומתמיד ילד שמנמן, ההפרעות שלו יכולות להיות מלוות גם בקשיים רגשיים כמו שרשום בהגדרה,יכול להיות אצלו דימוי עצמי נמוך בגלל שהוא שמנמן,חוסר ביטחון וירידה במוטיבציה ללמוד דברים.   החשיבות בהגדרה זו עבור הילד היא קבלת עזרה,טיפול בליקוי,הבנה של הליקוי,ההגדרה מבחינה בין הקשיים של הילד לבין רמתו השכלית,ילד יכול להיות אינטליגנט מאוד ויחד עם זאת עם ליקויים רבים. זאת ועוד ילדים בעלי ליקויי למידה הם בעלי צרכים חינוכיים מיוחדים המחייבים שיטות הוראה מיוחדות ובגלל שיש את ההגדרה הזו בחוק הם יקבלו את העזרה המתאימה והנדרשת. אבחון בגילו הצעיר של אורי יאפשר לבנות לו תוכנית מתאימה, לשים אותו במסגרת נכונה עבורו בכדי לקדם אותו בהתאם ליכולותיו. ב.      החוק הפדראלי שנת 1981 לעומת החוק של משרד החינוך 1996 הסיבות ללקות:  בהגדרת החוק הפדראלי מצוינות סיבות ללקות והסיבות הן פנימיות וקשורות כנראה לתפקוד לא תקין של מערכת העצבים המרכזית, בדומה להגדרת החוק בממן שמייחס חשיבות לבסיס נוירולוגי אשר משפיע. הליקויים המתוארים בהגדרה- …