התנהגות ארגונית עם הערות מנחה

תקציר העבודה

1 .      א.      סטנדרטיזציה של הכישורים –"במחלקת הביקורת יש רק משפטנים", "אין צורך שמנהליה יורו להם כיצד עליהם לעשות את העבודה." – ע"פ מינצברג בסטנדרטיזציה של הכישורים ישנה הגדרה ברורה של תהליכי העבודה. האנשים המבצעים אותה הם בעל כישורים מקצועיים, ואינם זקוקים להדרכה בעבודתם מאחר והוכשרו לתפקידים מוגדרים.
ב.      תיאום הדדי –"ראשי הצוותים מדווחים על ההתפתחויות ביום הקודם ולאחר מכן קובעים במשותף את חלוקת התיקים לאותו היום." – ע"פ מינצברג במנגנון זה פועלים בתקשורת בלתי פורמלית ומשותפת ומצריכה תיאום הדדי בין העובדים. ניתן לראות זאת בכך שראשי הצוותים קובעים במשותף את חלוקת התיקים לאותו היום ג.       סטנדרטיזציה של התפוקה –. "מחלקת התפעול קבעה לכל צוות מכסה שבועית מוגדרת היטב של עדשות משקפיים". – ע"פ מינצברג ישנה הגדרה ברורה של התפוקה הנדרשת והכמותית בפרק זמן מוגדר. ניתן לראות כי מחלקת התפעול קבעה לכל צוות את המכסה ועל פי כך הגדירה את התפוקה הנדרשת והכמותית לפרק זמן של שבוע.
שאלה 2:
א.      מידת ההירארכיה לאחר השינוי קטנה – בדוגמא שלפנינו תפקיד הרכז בוטל, והמדריך קיבל את תפקידו.
תפקיד הרכז היה בכיר. המדריך היה כפוף לרכז, משמע ההיררכיה של הארגון השתנתה. כעת, המדריך אינו כפוף יותר לרכז, וכפוף כעת לדרג אחר. ההיררכיה קטנה, מספר הדרגים בארגון השתנה וקטן. ב.      מידת ההתמחות ירדה – מאחר והיועץ המשפטי הורה על הפסקת העסקת מתנדבים, המדריכים היו צריכים לבצע גם את המשימות שלהם. כלומר, כעת המדריכים מתעסקים במשימות נוספות, מה שאומר שמידת ההתמחות שלהם ירדה.
ג.       מידת ההצרנה עלתה לאחר השינוי – משרד הביטחון הורה על החמרת תקנות הביטחון והסודיות. הצרנה פירושה שימוש בכלים ותקנות להכוונות של ההתנהגות. כמו בדוגמא הנ"ל – התקנות הוחמרו ולכן ההצרנה עלתה.
ד.      מידת ההתמחות עלתה – העובדים ביצעו אך ורק את המשימות הכרוכות בתפקידם, משמע, ההתמחות עלתה, יש ביכולתם להתרכז בעבודתם ובתחומם בלבד, דבר המעלה את מידת ההתמחות.
ה.      שאלה 4:
ו.        ז.       ● גבולות ברורים – ח.      ● סדר היררכי – צוות הייזום של opticmore העסיק מדען לשם פיתוח עדשה מהפכנית. יחד איתו הביא המדען צוות שלם של חוקרים, עוזרי מחקר, טכני מעבדות שהיו הכפופים לעוזרי המחקר וכן סייעים שהיו כפופים לטכנאים. בנוסף חשוב לציין כי המדען הפך להיות סמנכ"ל. לפנינו מערכות ותת-מערכות המקוננות בתוכן סדר הירארכי. לפנינו מערכת של סמכויות ואחריות בין ממונים לכפיפים. כך למשל המדען הוא הסמנכ"ל של הפרוייקט ותחת סמכותו כל שאר הצוות.
טכנאי המעבדות כפופים לעוזרי המחקר וכן הלאה.
ט.      י.        אנטרופיה שלילית ושיווי משקל דינמי – לאחר שהחברה הבינה כי העדשה המהפכנית אינה עומדת בתקן המחמיר של הצבא האמריקאי והיא בפיגור אחרי חברות אחרות בעולם, החליטה החברה לעבור לייצר ולפתח את העדשה בנגב. החברה הבינה כי עליה להשקיע פחות משאבים בייצור העדשה המהפכנית על כן עברה לייצר בנגב, שם תשתמש בפחות משאבים בשל תנאי היובש המקלים על תהליך הייצור של העדשה המהפכנית.