בקורס תכנון פיתוח ויישום תכניות לימודים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 96
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1750
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 13 – תכנון פיתוח ויישום תכניות לימודים   ציון 96! שאלה מספר 1
עיינו במודל התקשורת של מורטנסון והביאו דוגמא מפורטת ומנומקת לכל אחת מרמות התקשורת הבאות: הרמה האישית, הרמה הבינאישית והרמה החברתית-תרבותית.
דוגמא לרמת התקשורת האישית. מדובר בהתנהגות של הפרט המשתתף בתהליך התקשורת, כאשר הפרט מייחס משמעויות למסרים ללא זיקה מיידית לאדם אחר. כאן מתרחשת פעילות גומלין ברמה אישית בין האדם (התלמיד למשל) לבין מדיום שבסביבתו.
לדוגמא, המורה מנחה את התלמיד לבצע ניסוי מעבדתי באמצעות דף "הנחית ניסוי מעבדה" המפרט את תהליך ביצוע הניסוי ואת השאלות שאמורות להיבחן בניסוי. מאותו רגע שהתלמיד מתחיל להתקדם בצורה עצמאית ע"פ דף ההנחיה, הוא בעצם מבצע סוג של עיבוד מידע, שזהו מדיום בו התלמיד מעבד את המידע ללא תקשורת עם המורה. התלמיד עשוי לפרש הנחיות מילוליות מסוימות מתוך דף ההנחיה בצורה סובייקטיבית השאול מעולמו הפנימי ותפיסה מוקדמת שלו את נושא הניסוי. התלמיד מגיע לעיתים עם הבנה מוקדמת של התוצאות הצפויות מהניסוי ועלול לכן לגרום להטיה של התוצאות. התלמיד ייתקל בתוצאות מסוימות בזמן הניסוי והוא עשוי לפרש אותן מתוך עולם האסוציאציות הפנימי שלו עצמו ובכך להביא לתרגום התוצאות בדרך המיוחדת רק לו.