מערכות מידע ותקשורת בארגון

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2705

תקציר העבודה

מטלה קבוצתית: מערכות מידע ותקשורת בארגון עבודה המוגשת כחלק מדרישות המרכז ללימודים אקדמיים לתלמידי תואר ראשון במנהל עסקים אוגוסט  2012
תוכן עניינים
פרק א' – דרישות המערכת -…3
פרק ב' – ניתוח דרכי הפעולה האפשריות -6
פרק ג' – דרישות לקבלת הצעות (RFP) -.9
פרק ד' – הערכת הצעות –.12
בביליוגרפיה –.13
פרק א' – דרישות המערכת בכדי שמר בארי טוגוד יוכל לשפר את העסק שלו הוא חייב להיעזר במומחה מערכות מידע, כדי שהעסק שלו ישודרג וישתפר בעתיד. לכן, המערכת חייבת להיות ממוחשבת כלומר צריך להפוך את מערכת העבודה אצלו ממערכת ידנית למערכת ממוחשבת ומנוהלת בצורה מקוונת ודיגיטלית.
המערכת תכלול:
1.      אינדקס לקוחות עבור אלה שקיימים והחדשים גם ובתוכו:
– מידע ונתונים על הלקוחות.
– חוזים וחשבונות בין החברה ללקוחות.
– ניהול הזמנות הלקוחות.
2.      תוכנה לגיבוי חומר הצילום.
3.      רשימת מלאי וניהול ציוד שבבעלות החברה.
4.      בניית אתר לעסק דרכו יוכלו לנהל הדברים הבאים:
– שירות לקוחות – השירותים שהחברה מציעה:
   ^ סוגי החבילות  ^ סגנון הצילום המועדף על הלקוח  ^ שכפול תמונות והגדלתן – יכולת הזמנת שכפולים כך שהלקוח לא ייאלץ לבוא במיוחד לבית העסק.
– הדמיית האלבום של הלקוח כך שהוא יוכל לקחת השתתפות בתהליך העשייה של האלבום.
– אפשרות שליחת התמונות ללקוח דרך האתר/מייל במקום להעביר אותם על דיסק/כונן פלאש, בפעולה זו הוא יוכל לצפות    ולבחור איזה הוא רוצה לשכפל, כל זה מבלי להגיע לבית העסק.
– שעות הפתיחה של בית העסק.
– יצירת קשר ומפת הגעה לבית העסק.
5.      ניהול שמות הספקים ומספרי הטלפון שלהם.
6.      ניהול הזמנות שלוש סוגי הצילום שהחברה מציעה:
– צילום אירוע חברתי – צילום חתונות – צילום פורטרטים.
מטרות מערכת המידע:
1.      לעזור באחסון המידע של בית העסק, ניהולו עיבודו ושליפתו בקלות.
2.      לשפר את המעקב אחרי ההזמנות של הלקוחות.
3.      שמירה על זמינות הנתונים במערכת ומניעת פגיעה בזמינותם העלולה לגרום לשיבוש בשירות שהחברה מציעה.
4.      שביעת רצון של הלקוח.
גבולות מערכת המידע:
בחברת "צילום יצירתי" היקף השיפור והשינוי הוא בכל העסק ולא במערכת מסוימת לכן היקף השיפור יכלול:
1.      מערכת ניהול הלקוחות שתעבור מידנית לממוחשבת.
2.      אתר הבית של החברה שיעזור לחשוף את העסק לקהל רחב יותר.
3.      ניהול המלאי.
4.      ניהול רשימת הספקים.
5.      ניהול הזמינות של צלמים.
6 .      ניהול נוכחות העובדים שיעזור במעקב אחרי כניסה ויציאה של העובדים.
אילוצים והנחות יסוד:
1.      אבטחת אתר האינטרנט בהתאם לסטנדרטים של הענף הזה.
2.      אבטחת מערכת המידע בהתאם לסטנדרטים של השוק.
3.      המערכת חייבת להיות ידידותית לעובדים ולמשתמשים בה.
4.      גיבוי ליותר ממקור חיצוני אחד.
5.      האתר חייב לתמוך בשפות שונות (רוסית-ערבית-עברית-אנגלית).
6.      שירות איש מערכות המידע לא יעלה על  מה שרשום בתוך מסמך ה RFP.
7.      עלות האחזקה של האתר תיקבע בהתאם לחשיפות והקליקים של האתר וההכנסות ממנו.
8.      פיתוח המערכת ייעשה בתקציב שלא יעלה על זה שרשום במסמך ה RFP.
9.      מערכת המידע חייבת לפעול במפרט של adope photoshop ו MS office.
10.  עמידה בזמנים כך שזמן בניית המערכת והאתר לא יהיה ארוך ממה שרשום במסמך ה RFP.
11.  המערכת חייבת לתמוך בסביבת העבודה של העסק שכוללת 4 מחשבים בעלי מפרט עדכני, כל מחשב בעל 2 דיסקים קשיחים ובו מותקנות תוכנות הadope photoshop  ו office MS .