החוויה התאטרונית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
קורס | החוויה התאטרונית: מבוא לדרמה ולתאטרון |
מילות מפתח | התיאטרון האליזבתני, התיאטרון היווני הקלאסי |
ציון | 90 |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 1149 |
מספר מקורות | 3 |
תקציר העבודה
שאלה 1
התארטרון היווני הקלאסי הכנה על שם זה בגלל התקופה היוונית הקלאסית בחברה האתינית הדתית שמבחינת הרעיונות והמוסכמות החברתיות וכו, כל העם היו מסכימים עליה ולכל היה אותו נקודת מבט ובשונה מהתאטרון האלזיבתני שהופיע קולו של "האינדיוידיואל" הפנימי והתנגדותו לחברה והופיעו גם נקודות מבט שונות שנבע מתקופת הרלסנס.
התאטרון האלזיבתני הוכנה בשם זה על פי שמה של המלכה הראשונה אליזבת שהייתה מעוניינת באומנות ושהיה לה מאה תמונות מצויירים ובתקופתה היה הצלחות מגוונות ומביניהם ההצלחה על הצי הספרדי.
בתאטרון היווני והאלזבתי כל השחקנים היו גברים ,ובתפקיד הנשים גילמו נערים מתאמים מבחינת קול ,הדור בקומדיה היה יותר דור של נשים מאשר של הטרגדיות השקספיריות .
בתאטרון האלזבתי הקהל קרוב מאוד לשחקנים מה שעזר להשתמש בכלים חיוניים בתור כמו שפת גוף,הבעת פנים ומסירת רגשות וזה בשונה מהתאטרון היווני שהסתמך על הקול והבמה בתאטרון האלזבתי הוכנה בשם "במה פורצת".
בתאטרון היווני השחקנים נעזרו במסיכות כי יש מרחק בין השחקנים והקהל שהדבר הזה הגביל מספר השחקנים לשלושה ומנע המחזת תמונות כי ממקום רחוק אי אפשר לדעת מי מדבר וזה גם הקשה על הבנת המעמד.