מחוננות וכישרונות מיוחדים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | חינוך |
קורס | מחוננות וכישרונות מיוחדים |
מילות מפתח | כשרונות מיוחדים, מחוננות |
ציון | 95 |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 2145 |
מספר מקורות | 3 |
תקציר העבודה
'שאלה 1
א.1.ביקורת יישומית על מבחני האינטליגנציה : היא מתוך ההתנגדות שנובעת מההחלטות שמתקבלות לעיתים ושמשפיעות על גורלו של הילד או על מבוגר למשך שנים רבות. הכל מסתמך על מקבלי ההחלטות יותר מטעויות הבחינה כי לא כדאי לקבל החלטות על מבחנים האנטליגנציה בלבד ,כי זה יכול לגרום לטעות באבחון שגוי שיכול להשפיע על גורלו של האדם למשך שנים,מומלץ להשתמש בשיקולים מגוונים ומבחן האינטליגנציה נכלל מהם.
ובמצב הזה נשאלה השאלה האם כדאי לאתר מחוננים במבחני משכל ,התשובה בתוצאת מחקר אריאל (1993) היו הישיגים עתידיים בולטים בשלבי התפתחות מרכזיים בדומה למחקרו של אריאל,שהוא מצביע על מהימנותם ועל תקפותם של מבחני אינטליגנציה באיתור ילדים מחוננים ובניבוי הישיגים עתידיים.