תקשורת המונים בישראל 10612

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1419
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ציון ממן 95! השאלות בממן זה עליהן ניתן מענה:
שאלה
5 ) 1 נק') חוקרי הלאומיות נחלקים לשני מחנות תיאורטיים מרכזיים: המחנה המודרניסטי והמחנה הפרימורדיאלי. א. הסבירו בקצרה את עיקרי שתי התיאוריות. (10 נק') ב. מה התפקיד של התקשורת בעיצוב לאומיות לפי כל אחת מהתיאוריות?
(10 נק') על מנת לענות על שאלה זו יש לקרוא את הפרקים על הלאומיות ועל שורשי הדיון בלאומיות (עמודים 16-12 בספר). ג. אתרו שתיים או שלוש דוגמאות של ביטויי לאומיות שמתאימות לתפיסה של המחנה המודרניסטי. אפשר לבחור כל דוגמה שמופיעה בעיתון. יש לנמק את הדוגמה. (5 נק')     שאלה
5 ) 2 נק') א. הסבירו את המושג "נרטיב לאומי" ומה תרומת התקשורת בהבנייתו. (5 נק') ב. בחרו בדוגמה בה הרדיו תרם להבנייה של נרטיב לאומי. יש להסביר כיצד הרדיו תרם להבניית הנרטיב בדוגמה שבחרתם. (10 נק') ג. כיצד מצטייר הנרטיב הלאומי לפי הדוגמה שבחרתם? במילים אחרות, מה מאפיין את הלאום ומה הן תכונותיו? (10 נק')   שאלה
5 ) 3 נק')  קראו את הפרק על העיתונות המפלגתית בתקופת היישוב (מתחיל בעמוד 48 בספר) ואת הפרק על העיתונות המפלגתית במדינת ישראל (מתחיל בעמוד 74 בספר). א. אילו צרכים מילאה העיתונות המפלגתית בתחילת דרכה? (5 נק') ב. מהן הסיבות לדעיכתה? (10 נק') ג. האם העיתונות המפלגתית הציגה גם נרטיב לאומי משותף בנוסף לנקודת המבט הייחודית של כל מפלגה? (10 נק')   שאלה
5 ) 4 נק') א. הגדירו את המושגים "שידור ציבורי" ו"שידור מסחרי". יש להגדיר את העקרונות של כל אחד מהדגמים ולהדגים. (5 נק') ב. ציינו כיצד נקבעים התכנים של השידור על פי כל אחד מהמודלים הללו.(10 נק') ג. הבהירו כיצד הוא עשוי לתרום להבניית זהות לאומית. (10 נק')