דיני תאגידים למנהלים (13018) 2014

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2014
מספר מילים 466
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

לאור הנתונים באירוע, ניגש לסדר את הנושים השונים:
את הנושים נחלק לשתי קבוצות עיקריות – קבוצה אחת הינה קבוצת הנושים המובטחים; קבוצה שנייה הינה קבוצת הנושים הרגילים.
המשקיעים (בעלי מניות) אינם כלל בגדר נושים, אלא מצויים בסוף תור הנשייה (לאחר חלוקה לנושים המובטחים ולנושים הרגילים ובאם נותר משהו לחלוקה).
סדר הנשייה בקבוצת הנושים המובטחים:
1.         שעבוד ספציפי לטובת בנק מלווה בששון. יש להבחין בין שעבוד קבוע על שתי המכונות לגביו המועד הקובע לתוקף הקנייני הנו 1.02.מנהל עסקים (מועד החתימה ובלבד שנרשם תוך 21 יום כבמקרה דנן) לבין השעבוד הקבוע על המבנה (המבנה הנו כמובן מקרקעין) ולפיכך נדרש רישום כפול של שעבוד זה הן אצל רשם המקרקעין והן אצל רשם החברות והתוקף הקנייני הנו ממועד הרישום הראשון בלבד.
2.         שעבוד קבוע לרכישת נכס (המשאיות החדשות) לטובת בנק אשראי. במקרה זה תוקף השעבוד הנו מועד חתימת ההסכם (5.02.מנהל עסקים) ובלבד שנרשם תוך
2 1 יום אצל רשם החברות. (שסל"ן גובר על צף עם מגבלה וכן על שעבוד קבוע מאוחר ממנו).
3.         שעבוד קבוע על מכונה לטובת שירי. שעבוד זה נחתם ונרשם ביום 10.02.מנהל עסקים ולפיכך זהו המועד הקובע לתוקף שעבוד זה. בתחרות מול שעבוד צף עם מגבלה שתוקפו קודם לקבוע, אזי ניתן לשעבוד הקבוע המאוחר לגבור על הצף עם המגבלה בתנאי כי הצף עם המגבלה נתן אישורו לכך (באם ניתן אישור הקבוע גובר על הצף עם המגבלה, אך בהיעדר אישור הצף עם המגבלה גובר). ההנחה כאן כי ניתן אישור ולפיכך הקבוע גובר.
4.         נושים בדין קדימה. ההיררכיה הפנימית, הינה כדלקמן: א) 10 עובדים בסכום של עד כ-8,000 ש"ח (שכר עבודה) לכל אחד (זוהי התקרה הקבועה בחוק – שקולה לשכר ממוצע במשק). ב) חוב ארנונה עבור 12 חודשים בלבד. שתי הקבוצות יחד בתור נושים בדין קדימה גוברות על בעל השעבוד הצף עם המגבלה אך מפסידות בתחרות לבעלי השעבוד הקבוע (ככל שההכרעה תהא כי הם בעלי תוקף קנייני) וכן לבעל השסל"ן, כאמור לעיל.
5.         שעבוד צף + מגבלה – לטובת משקיע. נחתם ביום
1 .02 ונרשם ביום ה- 5.02 (עומד במסגרת 21 הימים). השעבוד הצף לרבות המגבלה מפסיד בתחרות לנושים בעלי השסל"ן והשעבוד הקבוע וכן לנושים בדין קדימה. כאמור לעיל התוקף הקנייני של הצף עם המגבלה הנו מועד הרישום ולא מועד החתימה כבדרך כלל וכן ההנחה לעיל כי הצף עם המגבלה נתן אישור לקבוע לטובת שירי. קבוצת הנושים הרגילים – קבוצה זו תקבל את חובה או חלקו, אם בכלל, לאחר שהנושים המובטחים נפרעו את חובותיהם.
הכלל המנחה בחלוקה זו הנו כלל השוויון. כל נושה רגיל…