ציון 90 קורס 10640

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2471

תקציר העבודה

        ממ"ן   11
1 .א מוריס גדל בבית שמצבו הכלכלי ירוד ,לאחר שאמו של מוריס נפטרה אחותו סינתיה גידלה אותו כשגדל נראה שהצליח לברוח מחיי הכלכלה הקשים באמצעות עבודה קשה וכושר התמדה מוריס צלם חתונות מצליח שגר בפרברים בבית מפואר עם אשתו מוניקה  חייו אינם מאושרים כפי שנראה לכאורה  הן לנוכח העובדה שאינו יכול להביא ילדים לעולם עם אשתו  והן לנוכח הקונפליקט שמלווה אותו לכל אורך הדרך , מערכות  היחסים במשפחה נקרעות ונהרסות על ידי הסודות והשקרים של כל אחד ואחד מהם. בבגרותו הספיק מוריס לסייע מעט בגידול אחייניתו רוקסן מאז התחתן מוריס הקשר בינו לבין אחותו סינתיה ואחייניתו אותה הוא אוהב  התרחק מאוד. מוריס הוא  האור החיובי של המשפחה הוא מגשר בין כל בני המשפחה לטוב ולרע הוא זה ששומר על סודותיהם. מוריס מהווה את נקודת היציבות של המשפחה בעל עסק לצילום חי מחוץ לעיר בבית חדש ומודרני בשונה מסינתיה שמתגוררת בבית הוריה המוזנח הוא הכותל של המשפחה שסופג מכל עבר .
ב על פניו מתרץ מוריס את ביקורו אצל סינטיה כבדרך אגב כאשר  מה שהביא אותו לביתה של סינתיה הם הגעגועים לחום והאהבה שהעניקה לו סינתיה בילדותו  המתגברים על רקע היחסים הקרים והקשים שיש לו עם מוניקה אשתו  בעוד שסינתיה העניקה לו בילדותו חום ואהבה (אמהי),  כמו גם הגעגוע לאותה ילדה  שגידל כשהיתה קטנה אחייניתו רוקסן שתמונתה ניצבת על מזנון ביתו כאילו היתה ילדתו היא ממלאת  את החסר  בחייו  את החלל הריק שיש בחייו של מוריס את הכמיהה שלו לילד שאינה יכולה לבוא לסיפוקה עם אשתו מוניקה שאינה יכולה להרות. בהמשך לכך מבקש מוריס לערוך לרוקסן מסיבת יום הולדת בביתו אולי ניסיון נוסף לאחד את בני המשפחה  למשפחה חמה ואוהבת כפי שהיה רוצה לראות אותה דרך עדשת המצלמה ולהפוך את החלום למציאות.
2.א העמדת הדמויות בפריים: שניהם במרכז הפריים סינתיה  בצילום חזיתי מלא מוריס מצולם בסיבוב שלושה רבעים …
ב.
העמדת הדמויות בפריים: שניהם במרכז הפריים סינתיה  בצילום חזיתי מלא מוריס מצולם בסיבוב שלושה רבעים  שהופך את סינטיה למרכז  העלילה למוקד  הפריים מה שמזמן את השתתפותנו למה שעובר על סינתיה מזמן אותנו להשתתף בסודה? סיבוב …
3. א  מקור האור אור מפתח  בעוצמה גבוהה  אור טבעי  המגיע  מהחלון הפונה לרחוב מאיר בעיקר על היד של סינטיה  המושטת קדימה  וחלק מפלג גופה העליון.
ב.הפחד המלווה את סינתיה לכל אורך הסרט הבושה והפחד שתדמיתה תפגע בעיני משפחתה הסובבת אותה (בעקר הפחד מרוקסן)  היא בורחת מכל הלחצים  ומהאפשרות  שתפגע אם יתגלו סודותיה הפחד והבושה גורמים לה ליצור חיץ בינה לבין העולם החיצון בריחה  –
 4. העמדת הדמות בפריים:סינתיה מימין לפריים   מוריס משמאל לפריים אחד מול השני.   העמדת כל דמות ביחס למצלמה: סינתיה פרופיל(צדודית) ימנית מוריס פרופיל (צדודית) מהצד שנגדה.
הקומפוזיציה: בפריים מאופיינת כלא מאוזנת , לא סימטרית,  חוסר איזון וסימטריות בין מוריס לסינתיה הצד של סינתיה נראה יותר קטן צפוף וכהה בצידה של סינתיה מתלה בגדים עם תפזורת עיתונים  בצידו של מוריס  בוקע …