סמינריון סיום- אפליית מיעוטים באישור בקשות הלוואה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 7327
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

אפליית מיעוטים באישור בקשות הלוואה תוכן עניינים
מבוא
3
אפליה בהיבט פיננסי
6 תחיקה לאיסור אפליה במתן אשראי 9
אפליית מיעוטים במתן אשראי
1 0 סירוב אשראי לפי פלחי שוק משפטים הימנעות מיעוטים מבקשת הלוואה
1 7
סיכום ודיון
1 8
ביבליוגרפיה
2 0-21
נושא האפליה במתן אשראי למיעוטים הוא חשוב ביותר היות והגישה לשווקי אשראי היא חיונית למיעוטים מופלים אם רוצים כי הם יתגברו על הרמות הנמוכות של נקודות הזינוק ההתחלתיות שלהם, כשברור כי כל מחסום להשגת אשראי יעצור את סיכוייהם להשתחרר או לשפר את מצבם (Munnell , Tootell, Browne, & McEneaney, 1996). ,(2004) חקר את אפליית מתן אשראי בהיבט סטטיסטי במודל של שיווי משקל, בו התנאים של ההלוואות, כדוגמת שערי ריבית וגודל ההלוואה, נקבעו על ידי נותני האשראי ונמדדו גם השפעות האפליה על תנאי הלוואות בשיווי משקל וביצועים צפויים של הלוואות.
עולה  כי נושא אפליה במתן הלוואות נחקר שנים רבות ויש בו דעות שונות ומנוגדות ולפיכך מצאתי שיש רציונל להרחיב בנושא ולבדוק אותו לפי מתודולוגיה של בדיקת מקבץ של מחקרים קיימים. העבודה תבדוק, לפי מחקרים, את השאלה:
האם קבלת החלטות למתן הלוואות מושפעות מאפליית מיעוטים?
לאפליית מיעוטים במתן הלוואות השלכות מזיקות רבות כאשר במחקרם מצאו Cavalluzzo  Cavalluzzo & Wolken,(2002) כי הימנעות מהגשת בקשה לקבלת הלוואה היא תופעה נפוצה, וכי כמעט מחצית מבעלי עסקים קטנים שהיו זקוקים לאשראי דיווחו כי הם לא פנו בבקשה להלוואה בשלוש השנים האחרונות היות והאמינו מראש כי בקשתם לא  תיענה, אחוזים שהיו גבוהים עוד יותר עבור בעלי עסקים שהיו נשים או מבני המיעוטים.